En spesiell type hendelser brukes for å spore kontrakter om servicenivåavtaler (SLA). Disse hendelsene får sine tidsfristverdier fra tilknyttet servicekontrakt.
Definere en SLA-hendelsesmal
Først må en hendelsesmal som bruker SLA-hendelsestypene defineres. Tre forskjellige hendelsestyper er mulig:
- SLA responstid - Tid fra ordreoppretting til respons må oppgis
- SLA Responstid på stedet - Tid fra ordreoppretting til tekniker har ankommet på stedet
- SLA Reparasjonstid – Tid i forhold til responstid på stedet når reparasjonen må fullføres (Denne hendelsestypen er bare tilgjengelig hvis responstidshendelse på stedet er definert)
Det er ikke nødvendig å definere alle tre typer hendelser i en mal, men du bør ha én mal for hver kombinasjon av SLA-hendelser.
MERK! Disse hendelsesmalene må ikke kobles til ordrekategorier. Handyman vil automatisk legge til hendelsene i ordren når den brukes av en SLA på en kontrakt.
Definere hendelsesmal for SLA-definisjonen
Nå kan vi konfigurere den globale SLA-definisjonen til å bruke hendelsesmalen. I konfigurasjonen for tjenestemodulen endrer vi SLA-definisjonen til å peke på den definerte hendelsesmalen.
Bruk av SLA i kontrakt
Globale SLAer kan kobles til spesifikke kontrakter. Mer enn én SLA kan defineres i en kontrakt med ulike hendelsesmaler. Standardverdiene for SLA-tidsfrister kan justeres for den spesifikke kontrakten.
Resulterende hendelser
Systemet vil automatisk legge til hendelsene fra den tilknyttede hendelsesmalen til ordren som er knyttet til kontrakten. Dette gjelder både serviceordrer og reparasjonsordrer. Hvis mer enn én SLA er definert i kontrakten, må SLA for den spesifikke ordren velges.
Dokumentere SLA-ytelse
En spesiell rapport er tilgjengelig som vil rapportere resultatet av SLA-hendelsene som brukes i alle kontrakter. Denne rapporten er tilgjengelig på forespørsel og vil være en del av standardrapportene i en kommende Handyman-oppdatering.
Rapporten kan filtreres på kunder, kontrakter og tidsperiode.