Aktivitetsinnstillingene definerer "aktive timer" for hendelsen. Dette gjenspeiler vanligvis bedriftens åpningstider og nivået av support som er avtalt med kunden.
Innstillingene vil definere en plan for tid og dager når hendelsen er aktiv, og tid mot advarsler og frister vil bli beregnet. Definer aktivitetsinnstillinger i henhold til avtalen med kunden.
Konfigurer «Ferier» for hvert land under Firma/Konfigurasjon/Tidssone.
Det er tre alternativer for håndteringstid i forhold til fristen:
- Hvis fristen faller utenfor aktivitetstimer -> Flytt gjenværende tid til starten av neste morgen.
- 8h Frist, mottatt kl 15:00, Aktivitetsplan avsluttes kl 17:00
-> Ny frist er følgende dag teller igjen
6h til Start påfølgende dag
-> Ny frist 14:00 dagen etter.
- Hvis fristen faller utenfor aktivitetstimer -> Flytt frist tid til starten av neste morgen.
- 8h Frist, mottatt kl 15:00, Aktivitetsplan avsluttes kl 17:00
-> Ny frist settes automatisk til 08:00 dagen etter.
- Hvis ordren er opprettet før (definer dato) (for eksempel 14:00) -> Flytt fristen tid til slutten av dagen.
- 8h Frist, mottatt kl 15:00, Aktivitetsplan avsluttes kl 17:00
-> Ny frist settes automatisk til 08:00 dagen etter. o 8-timers frist, mottatt kl. 13:00, aktivitetsplanen slutter kl. 17:00 -> Ny frist settes automatisk til kl. 17:00 samme dag