Aktivitetsinnstillingene definerer «aktive timer» for hendelsen. Dette gjenspeiler normalt åpningstidene for firmaet og støttenivået som er avtalt med kunden.
Innstillingene vil definere en tidsplan for klokkeslett og dager når hendelsen er aktiv, og tiden advarsler og frister vil bli beregnet mot. Definer aktivitetsinnstillinger i henhold til avtalen din med kunden.
Konfigurer «Ferier» for hvert land under Firma/Konfigurasjon/Tidssone.
Det er tre alternativer for håndteringstid i forhold til fristen:
- Hvis fristen faller utenfor aktivitetstimer -> Flytt gjenværende tid til starten av neste morgen.
- 8h Frist, mottatt kl 15:00, Aktivitetsplan avsluttes kl 17:00
-> Ny frist er følgende dag teller igjen
6h til Start påfølgende dag
-> Ny frist 14:00 dagen etter.
- Hvis fristen faller utenfor aktivitetstimer -> Flytt frist tid til starten av neste morgen.
- 8h Frist, mottatt kl 15:00, Aktivitetsplan avsluttes kl 17:00
-> Ny frist settes automatisk til 08:00 dagen etter.
- Hvis ordren er opprettet før (definer dato) (for eksempel 14:00) -> Flytt fristen tid til slutten av dagen.
- 8h Frist, mottatt kl 15:00, Aktivitetsplan avsluttes kl 17:00
-> Ny frist settes automatisk til 08:00 dagen etter. o 8h Frist, mottatt kl 13:00, Aktivitetsplan avsluttes kl 17:00 -> Ny frist settes automatisk til 17:00 samme dag