Introduksjon
Denne artikkelen beskriver hvordan du kobler Kjørebok fra GSGroup til Handyman slik at brukere kan legge til turer i ordre på den mobile enheten. For vellykket oppsett trenger du følgende:
- Du må ha påloggingsinformasjonen til administratorbrukeren i Guard Systems (Travel Log) tilgjengelig
- Brukere (sjåfører) må være konfigurert i Guard Systems (Travel Log) applikasjonen
- Lisens til kjørebok i Handyman
Miljø
Handyman Office, Handyman Mobile
Fremgangsmåte
Fra Handyman Office
- Åpne Handyman Office
- Navigér til Konfigurasjon > Firma> Guard Systems (på venstre side)
- Legg inn påloggingsinformasjonen til administratorbrukeren i Guard Systems i delen "Guard Systems admin konto"
- Velg hvordan dere ønsker å sammenkoble brukere fra Handyman med brukere i Guard Systems i "Match brukere etter"
- Velger du Navn må navnet til brukeren være helt identisk i begge applikasjonene
- Navigér til Konfigurasjon > Bruker
- Velg brukeren fra listen du ønsker å aktivere kjøreboken på
- Under Generelt > Type Lisens: Avhuk boksen ved Elektronisk kjørebok
- For å aktivere automatisk pålogging (brukeren trenger ikke å legge til påloggingsinformasjon på den mobile enheten), merk av i denne boksen også. Hvis den ikke er avmerket, vil brukeren bli tvunget til å legge til påloggingsinformasjonen sin på den mobile enheten.
- Klikk Bruk
- Oppsettet er nå fullført. Nå er det opp til brukeren å synkronisere mobilenheten for å hente de nyeste innstillingene.
Fra mobil enhet
-
- Hvis automatisk innlogging ble aktivert i Steg 7:
- Synkronisér Handyman
- Hvis vellykket sammenkobling vil du nå se Kjørebok-menyen helt øverst:
- Hvis automatisk innlogging ikke ble aktivert i Steg 7:
- Navigér til Innstillinger > Tilkoblinger
- Velg Tast inn påloggingsinformasjon
- Legg inn påloggingsinformasjon til den aktuelle brukeren:
- Klikk Bekreft
- Hvis sammenkoblingen var vellykket vil du se menyen Kjørebok helt øverst i menyen, som avbildet i Steg 10b
- Hvis automatisk innlogging ble aktivert i Steg 7: