Den nye listen kombinerer ordre og "Mine oppgaver"-listene, og gir deg en bedre oversikt over alle dine planlagte aktiviteter. Vi har også gjort registrering av timer, materialer og sjekklister raskere.
Endringene vil være til fordel for alle mobilbrukere, spesielt de som bruker Handyman Ressursplanleggeren.
For Handyman Ressursplanlegger-brukere heter listen nå 'Mine oppgaver' og kombinerer ordrene og de planlagte oppgavene på ordrene.
Fordeler
- Bedre organisert informasjon i listen
- Spar tid ved å gjøre raskere registreringer direkte fra listen
- Det er enkelt å se og endre oppgavestatus direkte fra listen
Hovedmeny
Hovedmenyen vil vise den nye listen som "Mine oppgaver." For de som ikke bruker Ressursplanleggeren, heter listen fortsatt «Ordre». Du vil se en oppdatert layout av ordrelisten med noe revidert funksjonalitet.
Mine oppgaver
Når applikasjonen starter, vises den nye listen som før, og du kan alltid gå tilbake til den fra hovedmenyen.
Kalender
Elementet "Kalender" fra den gamle oppgavelisten er også nytt i menyen. Her kan du se alle oppgavene dine i en kalendervisning, planlegge oppgavene dine på nytt med dra-og-slipp, og legge til nye oppgaver hvis du har riktig tillatelse.
Liste innhold
Den nye listen er omorganisert for å gi bedre oversikt over viktig informasjon.
Faner
Fanene øverst er delt inn i fire seksjoner. Noen seksjoner vil bare være synlige hvis det finnes ordre for den seksjonen.
Hovedliste over oppgaver og ordrer. Listen kan inneholde:
| |
Interne ordre
| |
Ledig ordre
| |
Favoritter
|
Listeelementer (Oppgaver og ordre)
Dato og klokkeslett for oppgaven vises øverst, og et advarselsikon vises hvis oppgaven er forsinket. Andre viktige ikoner vises til høyre. Oppgavemenyen (... prikker til høyre på hvert element) har nye funksjoner for raskere registreringer.
Filtrering
Søkefilteret er nå tilgjengelig på toppen av fanene, slik at du kan bruke samme søk for hver fane og også vise alle elementene i søkeresultatet på kartet.
Listealternativer og sortering
Listealternativene og Sorteringsinnstillingene er tilgjengelige fra sidemenyen (tre prikker i tittelområdet). Her kan du velge hvilken informasjon som skal vises i listen og hvordan den skal grupperes.
I denne versjonen er ordrekategorien synlig på varen, og listen kan grupperes etter ordrekategori.
Raske handlinger i oppgavemenyen
For å øke hastigheten på appbruken har vi lagt til flere raske handlinger i oppgavemenyen (tre prikker på hvert element i listen).
Endring av oppgavestatus
Det øverste området viser mulige nye oppgavestatuser. Gjeldende status vises ikke i menyen.
Når en status endres, kommuniseres dette direkte til kontoret slik at personen som bruker ressursplanleggeren umiddelbart vil se den oppdaterte oppgavestatusen.
Ikke startet | |
Startet
| |
Pågående
| |
Pause
| |
Fullfør
|
Tidtakere
Her kan du starte tidtakere for å registrere arbeids-, reise- eller pausetider. Du kan stoppe timeren fra samme meny når arbeidet er ferdig.
Legg til timer
Legg til nye timer & kostnadsregistreringer. Prosessen går direkte til den "nye" skjermen. Hovedlisten vises med gjeldende oppgave i fokus når den er fullført.
Legg til materiell
Legg til ny materialregistrering. Den går direkte til materialsøkskjermen og legger det valgte materialet til oppgaven.
Rediger sjekklister
Viser alle sjekklister på ordren. Hvis kun én sjekkliste brukes, vil sjekklisten velges for redigering automatisk.
Rediger oppgave
Redigerer gjeldende oppgaveinformasjon. Her kan du planlegge på nytt eller redigere oppgavestatus og innhold.
Vis i Kalender
Den gjeldende oppgaven vises i kalendervisningen. Herfra kan du planlegge eller redigere oppgavestatusen og innholdet på nytt.
Ordre meny
Du vil se ordremenyen når du klikker på et element i hovedlisten. På toppen av det er en seksjon som viser gjeldende oppgaveinformasjon og lar deg endre oppgavestatusen. Du kan klikke i fargelinjen for å se navnet på gjeldende status. Når du endrer status ved å klikke på et av fargeikonene, vises det nye statusnavnet i 2 sekunder.
Alle oppgaver
I delen "Alle oppgaver" vil du se alle oppgavene på ordren. Den gjeldende oppgaven velges automatisk. Enhver ferdig oppgave vil være synlig her, selv om den er skjult i hovedlisten.