1. Forhåndsdefinerte roller
1.1 Avdelingsansvarlig
- I Handyman Office har du tilgang til følgende dashboards:
- Ordre
- Kunde
- Ansatt
- Faktura
- Logistikk
- Service
- Analytics
- Begrenset tilgang til ordre/ansatte innenfor sin avdeling.
- Begrensning til bestemte ansvarlige personer mulig.
- Viktige personopplysninger som kan nås:
- Ansattstamdata (skrivebeskyttet)
- Ordrerelaterte data
- Tidsregistrering av ansatte
- Kundestamdata
- Tidsstempel for den ansattes siste synkronisering
- Ytterligere rettigheter kan gis/oppheves gjennom brukerprofiler.
Saksbehandler
- Lik saksbehandler avdeling, men har tilgang til ordre og ansatte fra alle avdelinger.
1.3 Systemadministrator
- Tilgang til system- og konfigurasjonsdashbord i Handyman Office.
- Viktige personopplysninger som kan nås:
- Ansattes stamdata
- Tidsstempel for den ansattes siste synkronisering
- Viktige personvernrelaterte funksjoner som kan nås:
- Endring av ansattes passord
- Opprette og slette ansatte
- Forvalte ansattes rettigheter
- Endre konfigurasjoner
- Kan innvilges i tillegg til (avdelings)ansvarlig rollen.
1.4 Servicetekniker
- Kun serviceteknikeren har tilgang til Handyman Mobile.
- Den samme personen kan være servicetekniker og også ha en rolle i Handyman Office.
- Tidssporing
- Avhengig av tillatelser, for dem selv og/eller kolleger.
- Tilgang til kundebasen
- Begrensning basert på avdelingsdefinerte kundekategorier mulig.
- Tilgang til alle data for en ordre.
- Hvis flere ansatte jobber med en ordre, har alle ansatte lesetilgang til alle oppføringer, uavhengig av hvilken ansatt som har lagt inn dem.
- Dette inkluderer tider som er registrert av kolleger på ordren.
- Alternativt (standard for interne ordre), tilgang er begrenset slik at teknikeren kun kan få tilgang til sine egne oppføringer.
- Få tilgang til tidsregistrering (timer registrert i ordre). Dette inkluderer all tid knyttet til ordre, inkludert:
- Registrert av teknikeren selv.
- Registrert for den ansatte (uavhengig av hvor de ble registrert).
2. Brukerprofiler
- Brukerprofiler kan defineres for Handyman Office.
- Innenfor en brukerprofil kan det gis tillatelser for å få tilgang til hele dashboards eller spesifikke funksjoner og menytillegg.
- En bruker kan ha én brukerprofil.
- Brukerprofilen overstyrer systemets forhåndsdefinerte roller.
- Dette gjør det mulig å gi svært detaljerte tillatelser, for eksempel:
- Kun tilgang til administrasjon av sjekklister og ordbøker.
- Bare tilgang til Ordre-dashboard og ressursplanlegging uten rett til å opprette eller slette ordre.
- Bare tilgang til Logistikk-dashbordet, uten Ordre-fanen.
3. Tilgang til ressursplanleggeren
- Krever tillatelse fra kontorist eller avdelingsansvarlig.
- Alle funksjonærer og ansvarlige avdelinger har tilgang til ressursplanlegging fra Handyman Office.
- Videre kan Ressursplanlegging lanseres som et frittstående program, som gir tilgang til Ressursplanlegging uten tilgang til Handyman Office.
- Brukerprofiler kan konfigureres til kun å tillate skrivebeskyttet tilgang.