Denne menyen dekker administrasjon og opprettelse av lønnsarter som brukes i Handyman Office.
Vær oppmerksom på at det er begrensninger avhengig av integrasjonsoppsettet for selskapet.
Opprette en ny lønnsart
- Klikk på 'Ny' i menyen til venstre for å begynne.
Denne knappen vil være deaktivert hvis Handyman Office er integrert med et system som håndterer lønninger.
I så fall må du først importere lønnsarten fra det andre systemet. - Du må skrive inn noe i feltet for 'Nummer' og 'Beskrivelse' før du får lov til å lagre noe.
- Du kan begrense lønnsarten slik at den kun kan brukes på visse ordretyper.
For eksempel: 'Ferie' og 'Fravær' kan begrenses til interne ordre. - Enheten som registreres bestemmer hva brukeren registrerer.
For arbeidstid er det naturlig å registrere tid, men for reiser kan det være mer fornuftig å registrere tilbakelagt distanse i kilometer.
Beløp kan brukes til å registrere utgifter som Handyman Mobile-brukeren får refundert fra selskapet. - Typen tid registrert er avgjørende for rapporter og statistikk.
For eksempel: Fraværsfunksjonen på Handyman Mobile kan bare bruke kostnadselementer definert som "Fravær" eller "Ferie"-tid. - Det kan settes begrensninger for hvor mye et kostnadselement som kan brukes per dag, uke eller måned.
Dette kan brukes til å kontrollere hvor ofte brukere kan registrere overtid. - For å gjøre en lønnsart tilgjengelig for registrering på Handyman Mobile må lønnsarten tilordnes brukerens gruppe.
Når du går til fanen 'Gruppemedlemskap' vil du se et utvalg av grupper som er tilgjengelige på høyre side.
For å legge til lønnsarten i en gruppe må du flytte gruppenavnet over til listen på venstre side.
Avanserte innstillinger
Den nedre halvdelen av redigeringsvinduet inneholder faner med avanserte funksjoner.
Disse er ikke nødvendige for å bruke lønnsarten, men tillater mer spesifisitet for oppføringene.
Generell
Fanen Generelt dekker priser og detaljnivået som kreves for å bruke en lønnsart.
- Beskrivelsestekst kan være nødvendig for å gi mer kontekst til registreringene og gjøre store ordre med mange deltakere mer håndterbare i Handyman Office.
- Å spesifisere tidspunktet for oppføringen kan brukes for lønnsarter som kun er gyldige i visse timer på dagen.
Underinnstillinger for dette kan også tillate at sluttiden er før starttiden, samt skjule beløpet. - Prisene for en lønnsart kan spesifiseres hvis det er ansatte med sertifiseringer eller spesialiseringer som tilsvarer at deres tid koster mer.
- Det er mulig å begrense hvor langt frem i tid en lønnsart kan brukes.
For eksempel: Ferieforespørsler kan ikke gjøres mer enn 2 måneder i forveien. - Lønnsarter kan spesifiseres som fakturerbare via ordren med sin egen fakturatekst og enhetsspesifikasjon.
- Basislønn brukes i sammenheng med Timegodkjenningsmodulen.
Alle timer som trenger godkjenning må ha denne boksen avkrysset for å bli oppført i modulen.
Automatisk godkjenning er også tilgjengelig hvis bare noen kostnader krever godkjenning.
- Basislønn brukes i sammenheng med Timegodkjenningsmodulen.
- Satser kan brukes til å overstyre kostprisen.
Dette er beregnet for bruk i bedrifter der ansatte har ulik lønnskarakter, men bruker samme lønnsart.
Kjørebok
Denne kategorien brukes til å spesifisere hvordan oppføringer relatert til kjøreboken vises.
-
Avkrysningsboksen for å kreve sjåførens kjørebok er bare aktiv for lønnsarter som måles i kilometer, mens GPS-reiseloggen kan aktiveres for alle typer.
-
For å koble en tur fra Guard Systems kjørebok til et kostnadselement må boksen for GPS-tilgjengelighet krysses av.
Tidtakeregistrering
Innstillingene i denne fanen fungerer sammen med timeren på Handyman Mobile.
Registrering av timer med tidtakeren gir mer nøyaktighet enn manuelle oppføringer.
Det er 3 avmerkingsbokser som angir hvilken tidtaker-type lønnsarten kan brukes til.
Som standard er all registrert tid inkludert i totalen for dagen, men dette kan fjernes for reiser og pauser.
For å få mer nøyaktige registreringer er det mulig å tillate justeringer fra brukeren.
En utvalg av avrundingsverdier er tilgjengelig i en nedtrekksmeny for å gjøre disse justeringene mer ensartede.
Inndelinger
Til slutt er det inndelingsalternativer for å hjelpe med å kategorisere timene og kostnadene.
En inndeling kan brukes for å betegne et større prosjekt som strekker seg over flere ordre, men som faktureres samlet.
Hver inndeling for lønnsarten kan defineres ved å bruke rullegardinmenyen til følgende alternativ.
- Samme som ordre betyr at den vil kopiere standardverdien fra ordren den er registrert på.
- Er nødvendig gjør grupperingen obligatorisk for å kunne registrere med det gitte kostnadselementet.
- Er nødvendig. Gjør grupperingen obligatorisk for å kunne registrere med den gitte lønnsarten.
- Hvis du setter den som skjult, fjernes muligheten til å velge dette inndelingsnivået når du registrerer lønnsarten.