Opprett, eksporter og planlegg ordrer
For å opprette en ordre, kan du velge mellom en salgsordre, serviceordre eller et jobb.
For å eksportere ordren til Handyman, bruk eksporthandlingen fra Ribbon. Du kan finne mer informasjon om hvordan du gjør dette her.
For å planlegge ordren, kan du starte Handyman Ressursplanlegger ved å bruke Ressursplanlegger-handlingen fra Ribbon. Alternativt kan du åpne ordren i Handyman Office ved å bruke Handyman Office-handlingen fra Ribbon og planlegge ordren der. For mer informasjon, se kapittelet Handyman Ressursplanlegger i Handyman Office dokumentasjonen.
Bruk Handyman Mobile for mobil ordrebehandling
Du kan finne informasjon om hvordan du bruker Handyman Mobile for mobil ordrebehandling i Handyman Mobile dokumentasjonen.
Importer Handyman-data i Business Central og oppdater Business Central-ordren
For å oppdatere ordrer i Business Central med informasjon fra Handyman, følg disse fem trinnene:
- Eksport fra Handyman:
- Dette trinnet gjøres vanligvis automatisk etter at en mobil enhet fullfører synkroniseringen. Alternativt kan du manuelt eksportere fra Handyman Office. Hvis du bruker enkel integrasjon, se denne artikkelen.
- Importer til Business Central:
- Dette importerer dataene som er levert av Handyman til mellomtabeller i Business Central. Du kan utføre dette manuelt ved å bruke kommandoen i ribbon.
- Opprett ny Service/Serviceordrer:
- Hvis ordren ble opprettet i Handyman, må du først opprette en ny ordre i Business Central.
- Kunden som ble brukt i Handyman-ordren må eksistere i Business Central.
- Du kan utføre dette manuelt ved å bruke kommandoen i ribbon.
- Oppdater ordre:
- Dette trinnet oppdaterer Business Central-ordren med de importerte dataene fra mellomtabellene.
- Følgende informasjon brukes: Handyman Timer & Kostnadsoppføringer (importert som ressursforbruk i Business Central ordrelinjer), Handyman Materiellregistreringer (importert som varelinjer i Business Central ordrelinjer) og Handyman ordrestatus.
- Du kan utføre dette manuelt ved å bruke kommandoen i ribbon.
- Re-eksport:
- Re-eksport betyr at den vellykkede oppdateringen rapporteres til Handyman og at postene fjernes fra de midlertidige tabellene i Business Central.
- Du kan utføre dette manuelt ved å bruke kommandoen i båndet.
- Hvis Handyman-ordren var i status "fullført," vil statusen endres til "historisk."
- Denne handlingen kan startes manuelt via en kommando i båndet på denne siden eller automatisk hvis konfigurert på siden "Grunnleggende data og innstillinger".
- Håndter feil
- Hvis automatisering eller batch-behandling brukes, kan det ha oppstått feil.
- For detaljer, sjekk artikkelen om feilhåndtering.
- Korrekt rekkefølge:
- Dette trinnet gjelder for salgsordrer og serviceordrer.
- Først åpner du ordren.
- Hvis registreringene i Handyman er feil, bør du rette dem i Business Central-ordren.
- Om nødvendig kan du også slette ordrelinjer.
- Eksporter ordre igjen:
- Det siste trinnet er å sende endringene som er gjort til Handyman ved å eksportere ordren igjen.
- Dette vil også slette ordrelinjer som ble slettet i Business Central.
Handlingene nevnt ovenfor er tilgjengelige i båndet til innkommende ordreliste og innkommende ordre kort. Handlinger på innkommende ordreliste gjelder for gjeldende filtrerte sett med ordre.
Importautomatisering
- Alle de ovennevnte trinnene kan automatiseres.
- Konfigurer først ønsket automatiseringsnivå på siden "Grunnleggende data og innstillinger".
- Sørg deretter for at Job Queue i Business Central er riktig satt opp for å kjøre denne automatiseringen.
- Sørg for at Business Central-lisensen din samsvarer med det valgte nivået av automatisering.