Listen i denne delen viser alle aktive sjekklister i klienten.
En aktiv sjekkliste er en som er koblet til en eller flere arbeidsgrupper.
Hvis en sjekkliste er satt som inaktiv, kan den vises ved å merke av i boksen for inaktive sjekklister ved siden av søkefeltet.
Det er to metoder for å legge til nye sjekklister til Handyman Office.
Legge til en forhåndsdefinert sjekkliste fra en mal som er inkludert i installasjonen eller lage det hele selv.
Sletting av en sjekkliste avhenger av om den har vært brukt før eller ikke.
Hvis det er en kobling til en ordre vil det ikke være mulig å slette den direkte, men den kan settes som inaktiv.
I redigeringsvinduet har du forskjellige faner for informasjon og konfigurasjon.
Generell
Redigering av sjekklister lar deg endre de fleste egenskapene i en sjekkliste samt legge til punkter.
Du har imidlertid ikke lov til å fjerne punkter hvis sjekklisten har vært i bruk fordi det vil skape et avvik i ordrehistorikken.
Det er mulig å endre både navn og beskrivelse av sjekklisten hvis din bedrift bruker en navnekonvensjon for å organisere sjekklister.
Sjekklister kan organiseres etter kategorier (lenke til sjekklistekategoriartikkel) via en rullegardinmeny.
Hvis du ønsker å bruke en sjekkliste til å generere en samsvarserklæring, kan du velge dette via en rullegardinmeny.
Listen over punkter kan moduleres og organiseres med knappene over den.
Her er det mulig å legge til nye hovedpunkter og underpunkter samt endre rekkefølgen på punkter for å passe bedre til bedriftens arbeidsflyt.
For opphavsrettsbeskyttede sjekklister er knappene for å flytte punkter opp og ned deaktivert.
Punkttyper påvirker hvordan sjekklisten fylles ut og hvilke definisjoner som kan brukes.
- Overskrifter er rett og slett bannere med tekst og er hovedsakelig for å gruppere punkter i sjekklister.
- Utført/Ikke relevant er et binært valg med 1 alternativ som kan hoppes over.
- Ja/Nei/Ikke relevant gir 3 alternativer hvor 2 er gyldige for å fullføre punktet.
- OK/avvik er et binært valg uten mulighet for å hoppe over punktet.
- Teksttypepunkter brukes til å vise ren tekst på sjekklisten.
- Listepunkter viser en nedtrekksliste med alternativer definert i sjekklisteoppsettet.
- Numeriske punkter er tekstfelt begrenset til tall.
- Datopunkter åpner datovelgeren i Handyman Mobile.
Punktdefinisjoner utgjør flertallet av tilpasningsalternativene for en sjekkliste.
- Nedtrekksmenyen for aktivering av underpunkter brukes til å gjøre noen punkter avhengige av verdien som er lagt inn for dette punktet.
Dette brukes til å gjøre sjekklister mer dynamiske ved å hoppe over irrelevante punkter når de ikke er nødvendige. - Hvis det kreves et punkt, kan ikke sjekklisten fullføres uten å angi en verdi.
Hvis du setter et punkt etter behov, deaktiveres også alternativet for å angi punktet som ikke relevant. - Gjør dette før oppføring vil be Handyman Mobile-brukeren om å fylle ut punktet før noe annet arbeid utføres med bestillingen.
- Godkjenn materialer og timer kontrollerer rekkefølgen for oppføringer i Timer og materialer-listen.
- Hvis sjekklisten er en samsvarserklæring, kan du merke spesifikke punkter som skal vises i rapporten.
- Bestillingsbeskrivelse obligatorisk forhindrer fullføring av punktet dersom bestillingen ikke inneholder en beskrivelse.
- Vis på utskrift får informasjonen om punktet til å vises på den utskrevne rapporten til sjekklisten.
Dette alternativet er normalt slått av for poeng som ikke inneholder relevant informasjon for sluttkunden. - Ikke skriv ut hvis 'Ikke relevant' vil skjule punktet fra den utskrevne rapporten i stedet for å vise en tom linje.
- Ytterligere informasjon som kreves gjør informasjonsfeltet obligatorisk for å fullføre punktet.
- Måleverdi legger til et nytt felt i sjekklisten som deltakeren må fylle ut for å fullføre punktet.
- Må velge fra liste er kun tilgjengelig på listetypepunkter.
- Bare heltall er en begrensning som kan settes på numeriske punkter.
- Minimum og maksimum verdi er en begrensning som kan angis for numeriske punkter.
- Instruksjoner er teksten som vises på punktet i Handyman Mobile og kan brukes til å forklare hvilken informasjon som skal fylles ut.
Innstillinger
Denne fanen inneholder versjonsinformasjon og opphavsrett.
For sjekklister basert på tredjepartsmaler er denne informasjonen låst.
Du kan definere titler for sjekklistesignaturfeltene som vises på Handyman Mobile.
Det er en avmerkingsboks for å utløse en synkronisering når sjekklisten er ferdig og en for å gjøre sjekklisten tilgjengelig i Handyman Connect.
Utskrift
Denne kategorien styrer utseendet til den utskrevne rapporten til sjekklisten.
Her er det mulig å inkludere informasjon om firmasertifikatene og firmalogoen, samt andre ordreelementer som timer, materialer og beskrivelser.
En rullegardinmeny lar deg endre det generelle oppsettet til rapporten.
Den nederste delen lar deg tilpasse bannerne for ulike seksjoner i rapporten.
For opphavsrettsbeskyttede sjekklister kan ikke denne informasjonen endres.
Vedlegg
Hvis sjekklisten din krever instruksjoner eller annen tilleggsinformasjon, kan den legges ved som en fil.
Gruppe
Tilknytning til grupper avgjør hvilke ansatte som kan få tilgang til sjekklisten når de jobber med ordre.
Tilgjengelige grupper er oppført på høyre side, og disse kan flyttes til venstre for å koble dem til sjekklisten.
Hvis du fjerner alle gruppene fra en sjekkliste vil den bli satt som inaktiv.