Ordrekategorier brukes til å dele inn ordre innenfor deres spesifikke typer når det er behov for mer forskjell enn arbeidsordre, reparasjonsordre, serviceordre eller installasjonsordre.
En ordrekategori kan tilordnes en bestemt avdeling i bedriften.
Det er også mulig å sette en kategori som standard for alle ordre som opprettes, og de vil bli merket med en stjerne.
Hvis Handyman Mobile-brukere oppretter ordre, må de ha tilgang til ordrekategorien ved å definere den i oppsettet.
Andre alternativer inkluderer krav til kundesignaturer og bruk av sjekklister relatert til nettstedet eller utstyret i tjenestemodulen.
Hver ordrekategori kan settes opp med sine egne forsendelsesregler for synkronisering, budsjettmal og vilkår for tilbud.
I den nedre delen er det faner for ulike innstillinger som kan inkluderes i ordrekategorien.
- Standard sjekklister har en liste over sjekklister som legges til ordren når den er opprettet
Det er mulig å sette tilleggsregler for sjekklistene som inngår i ordrekategorien. - Standardhendelser har en liste over hendelser som legges til i ordren når den opprettes
- Standardgrupperinger har en liste over grupperinger og grupperingsregler som vil være tilgjengelige når du registrerer materialer eller timer på ordren
- Kostnadselementrestriksjoner lar deg begrense mengden kostnadselementer som er synlige for brukere som registrerer timer på ordren
- Kostnadselementer å signere for viser hvilke kostnadselementer som krever en kundesignatur når de registreres på Handyman Mobile (kun for eldre versjon av Handyman Mobile)
- Ferdigheter lar deg spesifisere hvilke ansatte som kan legges til som deltakere
- Innstillinger for ressursplanlegger lar deg tilordne fargen som brukes på oppgaver og standardlengden på en oppgave relatert til ordrekategorien