Introduksjon
Alle kan oppgradere Handyman Office; enten manuelt eller automatisk via automatisk oppdatering. Selv om vi anbefaler en IT-partner eller GSGroup å planlegge og utføre oppgraderingen hvis du har flere servere som Application Server, Terminal Server, DMZ etc. Oppgraderingen gjøres fra serveren der hovedinstallasjonen av Handyman Office ligger.
Når vi lanserer en ny versjon vil vi alltid åpne for manuell oppgradering i en begrenset periode før versjonen blir tilgjengelig via automatisk oppdatering.
Denne artikkelen inneholder instruksjoner på hvordan du oppgraderer Handyman Office manuelt og automatisk.
Miljø
Application Server, Terminal Server
Fremgangsmåte
Forberedelse
Før du går i gang med en oppgradering av Handyman Office er det viktig å gjøre seg kjent med følgende:
- Ingen brukere kan bruke Handyman Office mens oppgraderingen pågår. Mobilbrukere kan selvfølgelig fortsette å jobbe som normalt, men vil ikke kunne synkronisere enhetene sine før oppgraderingen er fullført
- Alle integrasjoner mot Handyman bør stoppes manuelt.
- Kunder med spesiell tilpasning må avklare med GSGroup og enhver relevant tredjepart om noen av tilpassingene krever ekstra arbeid for å fungere etter en oppgradering.
- Handyman tjenester (Synkroniseringsserver, FileImport, JobAgent) vil bli automatisk stoppet under oppgraderingen og må manuelt startes etter oppgradering i Handyman ControlCenter.
- Terminalservere må settes i installasjonsmodus: https://support.microsoft.com/nb-no/help/252330/when-you-toggle-terminal-services-to-application-server-mode-some-prog
- Alle brukere som har installert Handyman Office lokalt på sin PC (ikke via Terminal Server/Citrix etc.) må oppgradere sin versjon, dette gjøres automatisk når brukeren logger seg på Handyman.
- Hvis du har SQL Server Express eller Foundation Edition, må du være klar over begrensningene disse versjonene har. Du må forvente at databasen vil vokse ca 20% etter oppgradering fra versjon 795 sp2 eller eldre til Handyman versjon 8 og senere. SQL Server Express har en 10 GB begrensning, og hvis Handyman-databasen skulle bli større enn dette etter oppgraderingen, Handyman Office vil ikke fungere skikkelig. Hvis dette er en bekymring, vennligst kontakt kundeservice, så hjelper vi deg med dette problemet.
Manuell oppgradering av Handyman Office
- Kontakt Support for å få tak i installasjonsfilen
- Last ned installasjonsfilen til din PC eller applikasjonsserver
- Høyreklikk på installasjonsfilen og velg Kjør som administrator.
- Følg trinnene ved å klikke på Neste
- Det siste trinnet i prosessen er å oppgradere selve databasen. Alle klienter som er oppgradert vil bli oppført her. Denne delen av oppgraderingen vil ta litt tid, avhengig av maskinvaren og størrelsen på databasen (e). Dette trinnet vil bare skje når hovedinstallasjonen er oppgradert. Når andre Terminal Server eller lokale brukere oppgraderer sine installasjoner, vil databasen allerede være oppgradert.
-
- Når alt er ferdig så vil du se en melding om Installation complete.
- Vi anbefaler en omstart av server etter installering.
Automatisk Oppgradering av Handyman Office
- Klikk på informasjonsikonet i Handyman Office
- Klikk på linken "Se etter ny informasjon"
- Følg instruksjonene du blir presentert for.
Hvis du er usikker på hvor Handyman-installasjonen befinner seg:
- Høyreklikk på Handyman Office ikonet på ditt skrivebord og velg Åpne filplassering.
- I de fleste tilfeller vil dette være C:\GSGroup \Handyman\Office, men det kan variere.
- Gå opp en mappe C:\GSGroup\Handyman\
- Slett den eksisterende ehmUpdateService.exe filen, og last opp den filen du lastet ned.
