Introduksjon
Alle kan oppgradere Handyman Office enten manuelt eller automatisk gjennom automatisk oppdatering. Selv om vi anbefaler at du søker hjelp fra en IT-partner eller GSG Handyman hvis du har flere servere, som Application Server, Terminal Server, DMZ, osv. Oppgraderingsprosessen initieres fra serveren der hovedinstallasjonen av Handyman Office er plassert.
Når en ny versjon slippes, gir vi en begrenset periode for manuelle oppgraderinger før vi gjør versjonen tilgjengelig for automatiske oppdateringer.
Denne artikkelen gir instruksjoner om hvordan du manuelt og automatisk oppgraderer Handyman Office.
Kom i gang med Handyman
Før du starter en Handyman Office-oppgradering, er det avgjørende å bli kjent med følgende:
- Brukere kan ikke bruke Handyman Office under oppgraderingen, men mobile brukere kan fortsette å jobbe. Imidlertid vil de ikke kunne synkronisere enhetene sine før oppgraderingen er fullført.
- Alle integrasjoner mot Handyman må stoppes manuelt.
- Kunder med tilpasninger bør sjekke med GSG Handyman og eventuelle relevante tredjepartsleverandører for å se om det er behov for ekstra arbeid for at tilpasningene skal fungere etter oppgraderingen.
- Handyman tjenester (Synkroniseringsserver, FileImport, JobAgent) vil bli automatisk stoppet under oppgraderingen og må manuelt startes fra ControlCenter når oppgraderingen er fullført.
- Terminalservere må settes i installasjonsmodus: https://support.microsoft.com/nb-no/help/252330/when-you-toggle-terminal-services-to-application-server-mode-some-prog
- Alle brukere som har installert Handyman Office lokalt på sin PC (ikke via Terminal Server / Citrix, osv.) må oppgradere sin versjon, dette gjøres automatisk når brukeren logger på Handyman.
- Hvis du har SQL Server Express eller Foundation Edition, må du være klar over deres begrensninger. Etter å ha oppgradert fra versjon 795 sp2 eller eldre til Handyman versjon 8 og nyere, vil databasen vokse med omtrent 20%. SQL Server Express har en begrensning på 10 GB, og hvis Handyman-databasen skulle overstige dette etter oppgraderingen, vil ikke Handyman Office fungere som det skal. Hvis dette er en bekymring, ikke nøl med å ta kontakt med Support for hjelp.
Hvordan manuelt oppgradere Handyman Office
- Vennligst kontakt Support for å få tak i installasjonsfilen.
- Last ned installasjonsfilen til din PC eller applikasjonsserver.
- Høyreklikk på installasjonsfilen og velg "Kjør som administrator."
- Følg trinnene ved å klikke på "Neste".
- Det siste trinnet er å oppgradere databasen. En liste over alle oppgraderte klienter vil bli vist. Dette trinnet kan ta litt tid, avhengig av maskinvaren og størrelsen på databasen(e). Denne oppgraderingsprosessen skjer kun når hovedinstallasjonen oppgraderes. Databasen vil allerede være oppgradert når andre Terminal-servere eller lokale brukere oppgraderer sine installasjoner.
- Du vil motta en melding når alle oppgaver er fullført som indikerer at installasjonen er fullført.
- Det anbefales å starte serveren på nytt etter installasjonsprosessen.
Oppgradering av Handyman Office automatisk
- Åpne Handyman Office og klikk på informasjonsikonet.
- Klikk på linken "Se etter ny informasjon".
- Følg prosedyren for å fullføre oppgraderingen.