For at en Handyman Mobile-bruker skal kunne lage nytt utstyr, trenger de en spesifikk tillatelse aktivert i Handyman Office.
Dette finnes under Konfigurasjon → Bruker → Handyman Mobile → Utstyr.
Med denne tillatelsen på plass vil Handyman Mobile-brukeren nå ha 2 knapper på utstyrslisten.
Knappen med flaggsymbolet er for å lage et nytt installasjonssted og knappen med blokksymbolet er for å lage et nytt utstyr.
Å legge til et nytt installasjonssted krever at det har et navn.
Det er mulig å knytte det til et eksisterende installasjonssted hvis det ikke er uavhengig.
Bilde- og foretrukne teknikere er også valgfrie.
Det neste trinnet for å lage et installasjonssted innebærer å velge en kunde som installasjonsstedet tilhører.
Som standard vil installasjonsstedet få adressen fra kunden, men dette kan endres hvis installasjonsstedet har en annen adresse.
Oppretting av nytt utstyr krever at det har et navn og en status som enten 'Eget utstyr' eller 'Forhåndsinstallert'.
I denne sammenheng betyr 'Forhåndsinstallert' at din bedrift har overtatt tjenesteansvaret noen andre.
Feltene for tilleggsinformasjon for antall, plassering og hva utstyret tjener er valgfritt.
Det neste trinnet for å lage utstyr er å koble det til et eksisterende installasjonssted .
Status kan enten være "Ny" eller "Installert" avhengig av utstyrets tilstand.
Nytt utstyr i denne sammenhengen krever en installasjonsordre før det kan inkluderes i serviceplaner.
Hvis du velger statusen 'Installert', aktiveres spørsmålet om å velge en installasjonsdato for utstyret.
Etter lagring vil det nye installasjonsstedet eller utstyret være tilgjengelig i utstyrslisten.
Neste gang mobilenheten synkroniserer disse nye objektene vil bli etablert i Handyman Office.
Kontraktsadministrasjon kan ikke gjøres på Handyman Mobile og må gjøres etter at objektene er synkronisert til serveren.