När används Frågor?
Frågor-skärmen ger begränsad funktionalitet för direkt körning av SQL-frågor mot Handyman-databasen. Den är avsedd för systemadministratörer som behöver slå upp eller verifiera data som inte är tillgängliga via standardgränssnittet.
Så här kör du en fråga
- Gå till Konfiguration → Frågor (CTRL+F7)
- Kontrollera fälten SQL Server och Databas längst upp
- Skriv SQL-frågan i frågefältet
- Klicka på Kör för att utföra frågan
- Resultat visas i den nedre delen av skärmen
Obs: Använd bara SELECT-frågor. Direkta ändringar i databasen kan skada dataintegriteten.
Vilka andra alternativ finns tillgängliga?
Utöver att köra frågor kan du exportera resultaten till Excel, spara frågor för framtida användning och dela dem med andra användare. Gå till frågemodulen i Handyman Office för att se alla tillgängliga alternativ.