Valgene du har angående hvilke ordre som kan opprettes avhenger av om du har service-modulen eller ikke. Uten service-modulen vil du ha alternativene arbeidsordre og intern ordre.
Med servicemodulen vil du også kunne velge mellom installasjonsordre, reparasjonsordre og serviceordre.
Hvis du vil opprette en ny arbeidsordre, velger du arbeidsordre i menyen til venstre under Opprett ordre:
- Deretter søker du etter kunden eller
- velger å opprette en ny kunde (For kunder med integrasjon mot et økonomisystem må kunder opprettes der)
- Merk linjen med riktig kunde
- Velg neste i veiviseren
Fyll inn generell informasjon om ordren. Ordrekategorier som er satt opp med standard sjekklister vil vise forskjellige sjekklister når ordren opprettes. Fortsett til neste del av veiviseren ved å klikke på neste.
- Skriv inn en beskrivelse for oppgaven hvis ønskelig under beskrivelse
- Kryss av for intern bruk hvis beskrivelsen ikke skal være synlig for kunden
- Trykk på legg til
- Velg neste for å fortsette i veiviseren
Når du har trykket på legg til, vil du se beskrivelsen som en separat linje som kan redigeres og muligens slettes før du flytter deg til siste del av veiviseren.
Når veiviseren er fullført, kan du velge om du vil:
- Start planlegging (krever lisens for ressursplanlegger)
- Sett ordren som ledig ordre uten deltakere
- Legg inn ordren som fullført. Her vil du med ressursplanleggerlisensen ha valget mellom å planlegge senere eller utelate denne bestillingen fra planleggingen.
Ordrelisten vil vise den nye ordren