Valgene du får om hvilke ordre som kan opprettes, avhenger av om du har servicemodul eller ikke. Uten servicemodulen vil du ha valgene for arbeidsordre og intern ordre.
Med servicemodulen vil du også kunne velge mellom installasjonsordre, reparasjonsordre og serviceordre.
Hvis du vil opprette en ny arbeidsordre, velger du arbeidsordre i menyen til venstre under Opprett ordre:
- Deretter søker du etter kunden eller
- velger å opprette en ny kunde (For kunder med integrasjon mot et økonomisystem må kunder opprettes der)
- Merk linjen med riktig kunde
- Velg neste i veiviseren
Fyll inn info om ordren under Generelt. Ordrekategorier som er satt opp med standard sjekklister vil vise forskjellige sjekklister når ordren opprettes. Fortsett til neste del av veiviseren ved å trykke på neste.
- Skriv inn en beskrivelse for oppgaven hvis ønskelig under beskrivelse
- Kryss av for intern bruk hvis beskrivelsen ikke skal være synlig for kunden
- Trykk på legg til
- Velg neste for å fortsette i veiviseren
Når du har trykket på legg til, vil du se beskrivelsen som en separat linje som kan redigeres og muligens slettes før du flytter deg til siste del av veiviseren.
Når veiviseren er fullført, kan du velge om du vil:
- Start planlegging (krever lisens for ressursplanlegger)
- Sett ordren som ledig ordre uten deltakere
- Fullfør veiviseren. Her, med ressursplanleggerlisensen, vil du ha valget mellom å planlegge senere eller utelate denne ordren fra planlegging.
Ordrelisten vil vise den nye ordren