Introduksjon
Noen ganger befinner man seg i en situasjon der det er behov for å lage nye sjekklister i Handyman Office.
Enkelte leverandører har spesifikke kontrollskjemaer som følger med produktene sine, men kan også digitaliseres og gjøres om til en sjekkliste.
For tilgang til NELFO og NRL sjekklister kreves det oppdatering av firmalisensen.
Miljø
Handyman Office
Fremgangsmåte
-
Trykk på knappen øverst til venstre i Handyman Office og velg ‘Konfigurasjon’
-
Under ‘Sjekklister’ kan du velge enten ‘Ny (tom)’ eller ‘Ny fra mal’ avhengig av hva du trenger.
Maler er standardiserte sjekklister og formularer utviklet i samarbeid med blant annet NELFO og NRL. -
I det nye vinduet som dukker opp kan du tilpasse sjekklistens punkter og underpunkter.
-
I fanen ‘Sjekkliste' kan man angi et navn samt definere punkter og underpunkter.
Definisjon av punkter bestemmer hva som kreves av brukere for fylle de ut.
Eks: En sjekkliste som har punkter merket ‘Må fylles ut’ kan ikke slettes fra ordre. -
I fanen 'Utskrift' velger man type rapportoppsett og andre innstillinger for den aktuelle sjekklisten.
Denne fanen er kun relevant for sjekklister som skal skrives ut til rapporter. -
I fanen ‘Gruppe’ defineres hvilke faggrupper som skal ha tilgang til denne sjekklisten.
Sjekklister må tilhøre minst én faggruppe.
-