Høydepunkter
- Nye alternativer
- Mulighet for redigering av synkroniserte Timer og Kostnader på mobil.
- Ikke tillat registrering av materialer på ordre som resulterer i negativ beholdning i billageret.
- Forbedringer i servicemodulen
- Mulighet for å gjenåpne avsluttede kontrakter.
- Standardverdi for serviceoppgaver kan nå være “Ingen”. Dette gjør det mulig å få delvis utfylte serviceskjemaer på serviceordre.
- Boligmappa-integrasjon (kun Norge)
- Fikset problemer med adressesøk
- Fikset problemer med adressesøk
- Ressursplanlegger
- “Estimerte timer” er lagt til i ordrelisten, på oppgaveinfo og på i tooltip for oppgaver.
Flere andre endringer og forbedringer er også gjort. Se detaljene nedenfor.
Servicemodul
Flere forbedringer og feilrettinger er inkludert i denne versjonen.
Gjenåpning av kontrakter
Avsluttede kontrakter kan nå gjenåpnes ved hjelp av “Forny”-funksjonen i kontraktlisten. Dette gjør det mulig å fortsette med kunder som har vært borte eller i pausemodus uten å opprette en ny kontrakt.
Standardverdi for serviceoppgaver
Serviceoppgaver kan nå ha “Ingen” som standardverdi, noe som muliggjør delvis utfylte serviceskjemaer.
For automatisk utfylling av standardverdier på serviceordrer, må “Autofullfør service skjema”-innstillingen være aktivert på kontrakten.
Andre forbedringer
- Oppdater-knappen (F5) fungerer nå i alle lister servicemodulen.
- ID på en serviceoppgave er ikke lenger obligatorisk.
- Avsluttede kontrakter er skjult i tre-strukturen for utstyret.
- Kontraktens utkast-status er synlig i tre-strukturen for utstyret.
- Utførelsestid for en oppgave er ikke lenger begrenset til én dag.
- For mange uferdige ordrer kunne bli slettet når en kontrakt ble avsluttet.
- Ordrenavn-parameteren @F i kontrakter fungerte ikke.
Ordre
Redigering av synkroniserte Timer og Kostnader
En ny innstilling (i Konfigurasjon-Firma-Ordre) gir brukere mulighet til å redigere sine synkroniserte registreringer i en begrenset periode på aktive ordrer.
Denne funksjonen er ikke tilgjengelig hvis du har aktivert modulen for timegodkjenning.
Tillate negativ lagerbeholdning på mobil
En ny avdelingsinnstilling (Handyman Mobile siden), bestemmer om brukere kan registrere materialer på en ordre fra eget lager, selv om dette resulterer i negativt lager. Innstillingen er aktivert som standard, slik det var i tidligere versjoner av Handyman.
Andre endringer
- Automatisk e-post med parameter @2 ble sendt kun til hovedansvarlig, og ikke til alle deltakere.
- Fast adresse fungerte ikke når parametere ble brukt i auto-e-post.
- Flere NHO sjekklister har fått mindre rettelser og justeringer.
Boligmappa-integrasjon
Vi har rettet noen problemer med adresse-søk funksjonen:
- Eierinformasjon var ikke alltid synlig ved adresse-søk.
- Søking med gatenavn og nummer i samme felt ga ingen resultater.
- Oppdatering til versjon 9.8.5 gjorde at ikke alle adresser ikke ble listet i adresse-søk..
Ressursplanlegger
Synlighet av estimerte timer
Estimerte timer på en ordre vises nå i ordrelisten og kan legges til i oppgaveinfo og tipstekst.
Fordeling av ordre-varighet på deltakere
Når deltakere legges til med “Legg til deltaker”-funksjonen, kan ordre-varigheten nå fordeles likt på alle deltakere. Dette er nyttig når flere jobber sammen for å løse oppgaven raskere.
Fakturamodul
- Feilen hvor avdelingsfilteret ikke fjernet kontraktsfakturaer som ikke tilhørte valgt avdeling, er nå rettet.
Konfigurasjon
- Hjelpetekst lagt til for innstillinger for ordre/installasjon/avvikstellere (maks 20 tegn).
- “Signer uke”-konfigurasjon på ordrekategori er fjernet da denne ikke lenger støttes.
Integrasjoner
REST API
- Fjernet obligatoriske felt for Postnummer og Poststed når GPS-koordinater er spesifisert.
- Støtte for utvidet lengde på eksterne ID-er for seks enheter (Kunde, Adresse, Installasjon, Lønnskode, Kontakt, Avdeling).
- Implementert korrekt sletting av lønnskoderegistreringer.
- Rettet valideringsfeil for installasjonsordrer knyttet til kontrakter.
XML API/integrasjon
- Forbedret ytelse ved treg import av enkelte XML-filer.
- Fikset tidsforskjellproblem for ordre-datoer.
- Import av ordrekategorier tilbakestilte terminologi for ordrekategorier.
- Lagt til mulighet for ikke å oppdatere installasjonsnavn ved import av installasjoner i ordre-XML.
- Innstillingen er plassert i Handyman ControlCenter.