Highlights
-
Service
- Måleverdier kan nå settes som referanseverdi slik at fremtidige målinger kan sammenlignes med referanseverdien. Det er nyttig for å vurdere målinger i en anlegg over tid.
- Informasjon om dine sertifikater kan knyttes til serviceskjemaet, og dette vises i servicerapporten slik at du kan vise dine kunders sertifiseringer som er relevante for utført arbeid.
-
Registrering av fravær
- Ny time type: Annet fravær.
Gir en bedre oversikt og muligheten til å registrere fravær som ikke er ferie eller sykdom.
- Ny time type: Annet fravær.
-
Ordrebehandling
- Flere nye kolonner, inkludert Kontrakt. Nå kan du gruppere ordrelisten etter kontrakt for en bedre oversikt over servicebesøk og fakturaordre.
- Mulighet til å spesifisere at individuelle dokumenter og beskrivelser ikke skal vises på Handyman Mobile.
-
Tilbudsmodul
- Flere viktige forbedringer for håndtering av vedlegg til tilbudet
- Kopier alle vedlegg til ordren når tilbudet blir godkjent
- Versjonsstyring av tilbud
-
Ressursplanlegger
- Tidslinjen kan nå begrenses til ukedager og arbeidstid
-
Aktivitetslogg
- Flere nye aktiviteter er registrert i loggen slik at det er enklere å følge med på endringer som skjer under prosjektene.
Mange andre endringer og forbedringer er også gjort. Se nedenfor for mer detaljer.
Service
Referanseverdier på serviceskjema
Måleverdier kan nå settes som referanseverdi slik at fremtidige målinger kan sammenlignes med referanseverdien. Det er nyttig for å vurdere målinger i en bygning over tid for å avgjøre om tiltak bør utføres.
- Du indikerer på serviceoppgavedefinisjonen om dette kan brukes som en referanseverdi
- Dette gjelder for oppgaver som krever en måleverdi eller oppgaver med numerisk innhold
- Denne innstillingen på oppgaven vil ha tilbakevirkende kraft slik at du kan få tilgang til fullførte ordre og registrere referanseverdier for et installasjonssted som allerede er i drift.
- Når du fyller inn måleverdier, vil du se avvik i forhold til referanseverdien
- På Handyman Mobile vil du se en graf over historiske verdier sammen med referanseverdien. Den nåværende registreringen vil også bli vist i grafen
Både på Handyman Office og Handyman Mobile vises referanseverdien tydelig sammen med eventuelle avvik fra denne.
Det samme vises på servicerapporten.
Sertifikat knyttet til serviceskjema
På serviceskjemaet kan du nå spesifisere et fagbrev som er relevant for oppgaven som skal utføres. Dette sertifikatet vises på servicerapporten. På denne måten kan du dokumentere både arbeidet som er utført og din egen sertifisering knyttet til dette.
Hvis du har registrert et personlig sertifikatnummer, vil dette bli vist sammen med personen som har utført oppgaven.
Kopier serviceskjema
Nå kan du enkelt lage en kopi av et serviceskjema. Det er nyttig når du har forskjellig utstyr og fasiliteter hvor det er liten variasjon i hvilke data som skal registreres.
Nye kolonner i kontraktslisten
Innstillinger for ordrekategorier vises nå i kontaktslisten slik at du enkelt kan filtrere eller gruppere listen etter disse
Andre endringer
- Oppgjørsdato i kontrakt
- Tilgjengelig i XML API for bruk i integrasjon med økonomisystemer
- Tilgjengelig i XML API for bruk i integrasjon med økonomisystemer
- Flere enheter kan velges samtidig i listen
- Hvis du har meny-plugins, vil disse motta listen over valgt utstyr for håndtering i plugin-en
Registrering av fravær
Vi har nå introdusert en ny klassetype "Annet fravær". Det gjør det nå mulig å spesifisere fravær som enten ferie, sykdom eller annet fravær. På denne måten vil du kunne få en bedre oversikt og muligheten til å rapportere ulike typer fravær.
Du kan filtrere på denne typen tid i tidslinjen for ansatte, tidslinjen for ordre og i tidsgodkjenningen.
Ordrebehandling
Nye kolonner i ordrelisten og ordrekontrollisten
Flere nye kolonner er blitt introdusert i ordrelisten slik at du har nye muligheter for filtrering og en rask oversikt over viktig informasjon
- Kontrakt. Nå kan du gruppere ordrelisten etter kontrakt for en bedre oversikt over servicebesøk og fakturaordre.
- Total kundepris og total kostpris
- Disse kolonnene viser informasjon som er sendt fra finanssystemet der integrasjonen bruker en separat klokke for dette. (Det beregnes ikke basert på registreringer i Handyman)
Skjul dokumenter og beskrivelser for Handyman Mobile-brukere
Du kan nå velge om visse beskrivelser eller dokumenter på ordren ikke skal vises på Handyman Mobile. Det kan være nyttig hvis du har lagret dokumenter på ordre som inneholder informasjon som bare saksbehandleren skal se.
Husk den sist brukte lagerplassen på Handyman Mobile
Vi har introdusert en ny innstilling per bruker av Handyman Mobile som angir om den sist brukte lagerplassen ved registrering av materiell skal huskes for neste registrering, eller om den skal velge standard lager neste gang.
Du må ha Handyman Mobile versjon 2.15 eller nyere for at dette skal fungere.
Redigering av registreringer fra Handyman Mobile
I Handyman 9.8.1 introduserte vi muligheten til å redigere mobile registreringer før eksport til økonomisystemet eller fakturering. I denne versjonen kan du velge om dette skal være tillatt.
Tilbud
Vi har gjort flere forbedringer i håndteringen av tilbud og dokumenter som gjør bruken av modulen mer effektiv.
Velg vedlegg å sende og slå sammen vedlegg
Du kan velge hvilke dokumenter som skal sendes sammen med tilbudet.
De som du velger å "slå sammen" blir en del av tilbuds dokumentet. I tillegg kan du velge å inkludere andre dokumenter som vil bli sendt sammen med tilbudet som separate vedlegg.
Kopier dokumenter fra tilbud til ordre ved aksept
En ny innstilling er nå tilgjengelig der du kan velge at alle dokumenter på tilbudet kopieres til ordren som opprettes når tilbudet aksepteres.
Nye variabler i tilbudsmalen
Tilbudsmalen har nå fått nye variabler der du kan inkludere avdelingens adresse og tilknyttet informasjon.
Versjonsstyring av tilbuds dokumenter
I tilbudsprosessen er det vanlig å justere tilbudet og sende oppdaterte tilbud til kunden. Nå vil disse tilbudene automatisk bli nummerert slik at det ikke er tvil om hvilket tilbud som er det nåværende. Du kan velge hvilket nummer det neste tilbudet skal ha. Handyman vil øke dette nummeret automatisk når tilbudet oppdateres.
Ressursplanlegger
Du har nå muligheten til å se bare arbeidstimer og ukedager i tidslinjen. Det er nyttig for de som ikke trenger å se forbi vanlige arbeidstimer i timeplanen sin.
Aktivitetslogg
Her har vi lagt til flere nye aktiviteter som blir logget. Det gir en enda større mulighet til å følge opp viktige deler av ordreutførelsen på tvers av alle ordre. Alle de nye aktivitetene kan brukes i lagrede filtre og varsling via sms eller e-post for de som har den modulen.
- Hovedansvarlig person er tildelt
- Når den første deltakeren tildeles ordren
- Ordre ble planlagt med enten en ferdigdato eller en startdato
- Endring i fakturastatus for en ordre
- Når en sjekkliste var fullført
- Her er det en egen innstilling per sjekklistetype som bestemmer om den skal logges. Dette er nyttig der du ønsker å følge sjekklister for ulike avvik eller alvorlige hendelser
- Hendelse fra hendelsesmodulen
- Stor fleksibilitet da enhver hendelse kan ha en ekstra handling for å logge hva som har skjedd.
- Stor fleksibilitet da enhver hendelse kan ha en ekstra handling for å logge hva som har skjedd.
I forbindelse med varsler fra aktivitetsloggen kan du velge per bruker hvem som skal motta varsler om aktivitetsloggen. På Handyman Mobile kan du også velge dette for deg selv.
Integrasjonsendringer og API
Det er gjort flere forbedringer og rettinger.
- For de som integrerer med vår fakturamodul, er det nå bedre korrekt støtte for fakturering med fast pris med mange avdelinger.
- Dette brukes av våre integrasjoner med Fortnox og Visma e-conomic
- Flere felt i fakturaen kan skrives til fra et eksternt system