Høydepunkter:
- Opprett nye ordrer fra Ressursplanlegger-ikonet
- Opprett nye ordrer ved å høyreklikke i ressursplanleggeren
- Åpne ordre direkte fra oppgaven i Ressursplanlegger
- Innstilling for å tillate at ressursplanleggeren åpnes ved oppstart
Oppdateringer 9.7.1
Date |
Bygg |
Kommentar |
---|---|---|
2023-04-26 |
9.7.1.31328 |
Første versjon |
2023-04-28 |
9.7.1.31330 |
|
2023-05-19 |
9.7.1.31338 |
|
Funksjoner i Resource Planner
Vis snarvei for ordre fra ressursplanleggeren
Frem til nå har det vært to separate oppgaver å opprette nye ordrer og planlegge dem visuelt i ressursplanleggeren. Dette kan nå utføres direkte fra ressursplanleggeren, og sparer klikk og tid brukt på å gå frem og tilbake fra planleggeren og ordremodulen.
For å oppnå dette har vi introdusert to brukervennlige måter å opprette ordrer på.
1)
Et nytt ikon er implementert direkte i planleggeren. Ved å klikke på dette ikonet åpnes ordreveiviseren, som gir brukerne muligheten til å opprette nye ordrer direkte fra planleggeren.
Etter å ha opprettet ny ordre, vil den bli uthevet og i fokus i planleggeren for videre planlegging, legge til deltakere, oppgaver, etc.
Den nye funksjonen vil optimalisere arbeidsflyten ved å kombinere ordrehåndtering og ressursplanlegging i ett skjermbilde.
Det nye ikonet er plassert her:
2)
Høyreklikk på den valgte tidsrammen vil gi muligheten til Ny ordre. Det er nå også mulig å opprette nye ordrer ved å velge en bestemt tidsramme på en ressurs i planleggeren.
Når du klikker på Ny ordre fra høyreklikkmenyen, er både deltaker og start- og sluttidspunkt for ordren forhåndsvalgt i ordreveiviseren. Dette gir brukeren mulighet til å opprette, planlegge og legge til ressurser i en ny ordre på en rask og visuell måte.
Vis snarvei for ordre fra ressursplanleggeren
Vi har lagt til muligheten til raskt å se alle ordredetaljer med et klikk i planleggeren. Velg en ordre i planleggeren og klikk på ikonet som vises nedenfor.
Brukeren vil bli tatt direkte til ordre modulen for å se ordren. Dette vil bidra til å redusere tiden brukt på å finne ordren fra oppgaven i planleggeren for å gjøre ytterligere endringer, vise detaljer etc.
Ansatt
- Modulen for timegodkjenning hadde feil registreringer opprettet ved deling av timer i en eksisterende registrering
Service Management
- Forbedret ytelse i Service Management-kontrakten siden vi bare viser treet i den valgte kontrakten
Konfigurasjon
- Legge til ny ordrefunksjonalitet i Ressource Planner
- Angi at du skal velge Ressursplanlegger som skal åpnes ved oppstart
- Åpen ordre fra Ressursplanlegger
Faktura
- Skjule kategorien Eksport i konfigurasjonsfakturaen når den valgte integreringen er basert på meldinger
Handyman API
- Kun utvalgte fakturaer for eksport eksporteres på nytt
- Send fakturaeksportmeldinger til integrasjonstjenesten når du klikker på "Opprett faktura"
Handyman-API
- HM-API-tjenesten er nå i stand til å oppdage nye klienter uten omstart
- Forbedret dokumenthåndtering for fakturaer
- Lagt til nye felt i GET/POST-metoden for fakturaendepunktet
- Lagt til støtte for lesing av fakturainnstillinger til Innstillinger-endepunkt
- Ny kunde beholder negativt kundenummer selv når fakturamodulen er i bruk
XML-integrasjonsdokumentasjonen er oppdatert
- http://api.gsghandyman.no/ for fullstendig dokumentasjon
Annet
- Åpning av rapporter eller rapportutforming kan mislykkes hvis menymoduler er aktivert
- Sørg for at tysk tekst passer inn i alle skjemaene
- HMO støtter umiddelbar varsling av feilhendelser som er lagt ut fra integrasjonstjenesten
- Fleetsystem integrasjon fjernet når den erstattes av ruteplugin
- Tillat menyplugins å samhandle med rapporter og ressursplanleggeren