Når brukes Spørringer?
Spørringer-skjermen gir begrenset funksjonalitet for direkte kjøring av SQL-spørringer mot Handyman-databasen. Den er beregnet på systemadministratorer som trenger å slå opp eller verifisere data som ikke er tilgjengelig i standardgrensesnittet.
Slik kjører du en spørring
- Gå til Konfigurasjon → Spørringer (CTRL+F7)
- Kontroller feltene SQL Server og Database øverst
- Skriv inn SQL-spørringen i spørringsfeltet
- Klikk Kjør for å utføre spørringen
- Resultater vises i nedre del av skjermen
Obs: Bare bruk SELECT-spørringer. Direkte endringer i databasen kan ødelegge dataintegritet og supportability.
Hvilke andre muligheter er tilgjengelige?
I tillegg til å kjøre spørringer kan du eksportere resultatene til Excel, lagre spørringer for fremtidig bruk og dele dem med andre brukere. Åpne spørringsmodulen i Handyman Office for å se alle tilgjengelige alternativer.