Menyen for Firma under Konfigurasjon inneholder mange undermenyer for innstillinger som påvirker Handyman Office og Handyman Mobile.
Firma
Her kan du angi firmaets kontaktinformasjon, logo, språk, mva-sats og enhet for måling av avstand.
Ordre
Se denne artikkelen for ordreinnstillinger.
Ordrekategori
I menyen for ordrekategori er det mulig å tilpasse terminologien for, og tilgang til kategorier for ordre.
Ordreveiviser
Innstillinger for ordreveiviseren brukes til å tilpasse hvilke elementer Handyman Office brukere må spesifisere når de oppretter nye ordre.
Endringer gjort i tabellen vil ikke påvirke den kompakte ordreveiviseren.
Budsjett
Budsjettfunksjonen i Handyman Office gir bedre oversikt over prosjektstilarbeid der mange ordrer beregnes mot en helhet.
Aktivering av dette vil legge til nye knapper for budsjett i ordrelisten, i ordrekategorimenyen, i innstillingene for avdelinger og i malmenyen.
Budsjettanalyserapporten bestemmer hvilke verdier i ordrene som gjør dem til en del av prosjektet, og om beregningene er basert på de registrerte timene og materialene eller bare de fakturerte oppføringene.
Kontrollerinnstillingene tillater begrensning av tilgang til budsjettelementer basert på brukerens ferdighetsoppsett.
Låsing av budsjettet etter første registrering sikrer at rapportene bruker de samme beregningene hele veien.
Tilbud
For å aktivere tilbud på ordren må det være minst 1 oppføring i listen over vilkår.
I avmerkingsboksene nedenfor er det mulig å velge hvilken type ordretilbud det kan opprettes for.
Logistikk
Disse innstillingene tillater strengere regler som brukere må følge når de legger til materialer til ordre.
Hvis du vil ha mer nøyaktighet i lagertellingen, er det mulig å bruke tilleggsregler for oppdateringer og ubrukt materiale.
Den siste delen gjelder regler for bruk av diverse materialer.
Hvis en vare legges til uten et spesifisert varenummer, vil den motta et basert på nummeret som er angitt her.
Det er også mulig å angi et område med varenummer som skal defineres som diverse.
Den siste delen er bare tilgjengelig med en integrasjon satt opp på klienten og vil forhindre at nye varer opprettes i prislister når de oppdateres.
Faktura
Se denne artikkelen for fakturainnstillinger.
Terminologi
Denne menyen er for å gjøre endringer i standardvilkår som brukes i Handyman Office.
Rapporter
Denne menyen styrer hvilke rapporter som er tilgjengelige for Handyman Office-brukere.
Tid og fridager
Innstillinger for firmaets tidssone og normal arbeidsuke er angitt i denne menyen.
Åpningstiden angitt her avgjøre tidsrommet du ser i Resursplanleggeren.
Helligdager kan også angis enten for å samsvare med nasjonale helligdager eller firmaspesifikke.
Timegodkjenningsmodul
Regler for oppføringer i timegodkjenningsmodulen finner du her.
Annet
En meny for diverse innstillinger som påvirker Handyman Office og Handyman Mobile.
- Å starte med fullstendige lister vil automatisk vise alle oppføringer for ordrelisten og kundelisten når den åpnes.
Å starte med tomme lister krever et manuelt søk for å fylle ut listen. - Sjekklistereferanser gjør det mulig for brukere å trekke referanser mellom ulike punkter i sjekklister.
- Deaktiver automatiske oppdateringer for Handyman Office.
- Aktiver single sign-on tillater automatisk pålogging når du starter Handyman Office.
- Bruk flere adressefelt gjør felt for adresse 3 og 4 synlige for brukerne.
- Å tillate flere enheter for samme Handyman Mobile-bruker gjør det mulig å bytte mellom enheter uten å deaktivere lisensen i Handyman Office.
Brukeren må ha et passord for at dette skal fungere. - Å inkludere ansattnumre i lister og rullegardinmenyer gjør det enklere å relatere ansattnavn til ERP-numrene.
- Alternativer for å sende feilrapporter til GSGroup når Handman Office krasjer.
- Samtykke til analyse betyr at GSGroup kan bruke data fra en krasjrapport i utviklingen av nye versjoner av Handyman Office.
Boligmappa.no
Norske kunder som bruker Boligmappa kan logge inn for å integrere Handyman Office i Boligmappas nettportal.
Timeføringsvarsel
For å hjelpe ansatte med å huske å registrere og synkronisere timene og kostnadene, viser tidsinngangspåminnelsen et varsel på Handyman Mobile.
Det er mulig å sette opp når påminnelser vises og en melding som kan tilpasses for daglige og ukentlige påminnelser.
Se denne artikkelen for mer detaljerte konfigurasjonsinnstillinger
Håndtering av kjølemidler
Bedrifter som jobber med kjølemidler kan sette grenser for hvor mye de må bruke for at det skal inkluderes i årsrapporten og hvilket sertifikat som skal vises på rapporten.
Sertifikater
Regler for oppføringer i timegodkjenningsmodulen finner du her.
Inntektskategori
Inntektskategorier kan brukes til å overstyre priser og kostnader for kontrakter og kunder.
De kan legges til faggrupper, der en standardinntektskategori kan settes for hver faggruppe.
En inntektskategori kan settes som standard for hver bruker i faggruppen.
Inntektskategorien vil være tilgjengelig i en nedtrekksmeny når en bruker legger til timer i en ordre, for å godkjenne, til tilbud og til fakturaregler.
Når mer enn én faggruppe har en standardverdi, brukes den første standardverdien som finnes når nedtrekksmenyen fylles ut.
Hvis en standard inntektskategori er satt på brukeren, vil denne innstillingen overstyre standardinnstillingen fra grupper. Hvis ingen standardinntektskategori er definert, vil ingen inntektskategori være forhåndsvalgt.
FleetSystem
Meny for administrasjon av FleetSystem kjørebok.
Guard Systems
Meny for administrering av Guard Systems kjørebok.
Prisindeks
Prisindekser brukes til å beregne prisen på servicekontrakter. Indeksene oppdateres vanligvis en gang i året, men kan også settes til å følge andre intervaller.
Ordregodkjenning
Denne menyen inneholder innstillinger for ordrekontrollfunksjonen i ordrelisten.