Høydepunkter
-
Omplanlegging av synkroniserte ordrer styres nå fra kontoret
-
Lagt viktige nye funksjoner til brukere av Event-modulen
-
Nye alternativer for generering av serviceordre
Ressursplanlegger
Omplanlegging av allerede synkroniserte oppgaver/bestillinger
Svært ofte endres planene på grunn av sykdom og endringer i prioritet.
Dersom oppgaven allerede er levert til Handyman Mobil, kunne ikke kontorplanleggeren enkelt flytte oppgaven til en annen person.
- Re-planlegging kan nå gjøres ved å dra & slipp
- Systemet vil automatisk rydde opp i oppgaven fra forrige bruker og sørge for å synkronisere kontaktene fra ordren
Hendelse modul
Ny hendelsestype
Mange selskaper har forpliktelser om når en jobb skal være ferdig i stedet for når den skal starte. Den nye hendelsestypen tar seg av dette:
-
Relativ til når ordreferdigstillelse var planlagt
- Samme logikk som når planlagt start var planlagt
Advarsel kan være før fristen, gjør det mulig å advare om kommende forpliktelse eller informere kunden om planlagt ferdigstillelse på forhånd.
Forbedringer av manuelle hendelser
Med manuelle hendelser kan du holde oversikt over prosjektmilepæler, viktige oppgaver og handlinger. Vi har nå nye alternativer slik at mer strenge arbeidsflyter kan defineres:
- Alle manuelle hendelser kan være relatert til tidligere hendelser
- Dette gjør det mulig å strengt definere sekvensen av arbeidet som skal gjøres; En manuell oppgave med relasjon kan ikke gjøres før den relaterte hendelsen er ferdig.
- Hvis den relaterte hendelsen ble kansellert/avvist, kan regler settes til å automatisk avvise seg selv eller/og sende en melding
Andre forbedringer av hendelser
- Det er nå mulig å kreve mer informasjon før en hendelse er ferdig
- Brukeren må gi ekstra informasjon på mobil eller i Office for å fullføre hendelsen
- Denne informasjonen er tilgjengelig i event-api som brukes for integrasjoner, slik at mer kompleks signalering til eksterne systemer kan gjøres
- En hendelse kan utløse startdatoen som skal settes på en ordre som ikke er startet ennå
- Nytt alternativ for å la alle Office-brukere lukke en hendelse.
- Det er nyttig når noen ordrehandlinger håndteres av et telefonsenter og som ikke er en formell deltaker på ordren.
Logistikk
Nye funksjoner for kompleks materialflyt
Nye alternativer for å håndtere flyt av planlagt materiale sammen med ERP-systemer
- Planlagt materiale kan sendes til ERP umiddelbart etter opprettelsen i Handyman
- Brukes når ERP er ansvarlig for kjøp/plukking av materiale og signal når det er tilgjengelig
- Andre registreringer kan gjennomføres tilbake til ordren er fullført
- Når ERP sender planlagt materiale tilbake til Håndyman med ErpPicked=1 noen restriksjoner gjelder
(Brukt når materialtilgjengelighet bestemmer planleggingen av ordren)- Ikke mulig å endre noe annet enn Godkjent og faktisk antall, alt annet er låst
- Faktisk mengde kan ikke være større enn planlagt
- Reglene gjelder både for Office og Mobile
Nye innstillinger for bedre kontroll over lagerinnhold
- Artikkelnummer må være fra prisliste eller diverse materiale
- Opprettelse av materiale med nummer ikke i prisliste ikke tillatt
- Lagerjusteringer krever fra/til lager
- Ikke lov til å si at endring av lagerinnhold kommer fra/returneres til ekstern kilde
- Når du bare bruker deler av planlagt materiale, må et lager for de gjenværende varene spesifiseres
Service modul
Generering av serviceordre
To nye alternativer for å kontrollere hvordan serviceordre genereres
- Når du deler opp i flere ordre etter installasjonssteder, er et alternativ nå å dele på toppnivå stedet i stedet for nærmeste foreldre til utstyr
- Del opp i flere bestillinger hvis utstyret ansvarlig er annerledes
Andre endringer
- Lagt ID-kolonne til ansatt dropdown der identiske navn i rullegardinlistene ville gjøre det umulig å velge riktig person
API-endringer
REST (Felles API/Handyman API)
- ERP Ordrenummer er nå riktig automatisk generert
- Faste problemer knyttet til duplisering av arbeidsadresser og mer
XML
- Støtte for etterbehandling av bestillinger fra ERP
- ErpPicked flagg på Material
- http://api.gsghandyman.no/for full dokumentasjon
Andre endringer og viktige feilrettinger
- Faktura
- Støtter opplasting for å sikre FTP-adresse SFTP
- Synkronisering
-
Gratis bestilling med forsinket levering ble ikke sendt til mobil når forsinkelsesgrensen ble nådd
-
Ordre med forsinket levering vil ikke sendes til mobil før planlagt dato er angitt
-
- Sjekklister
- Nye sjekklistemaler for varmekabler fra XXX, XXX
- Rapporter
- Redigere SQL-spørringer i spørringsbygger i Report editor
- Logistikk
-
Handyman ID kolonne lagt til leverandør listevisning
-
- Ordre
- Innstilling for å tillate redigering av ordrenummer som kommer fra ERP-systemet
- Deltakerinnstillinger for sending av historiske registreringer revidert
-
Sjekkliste-rapporten skjulte ikke relevante underelementer hvis hovedpunktet har regel for å skjule hvis «ikke relevant»
- Generelle stabilitetsforbedringer
Oppdateringer 9.6.4
2022-06-30 |
9.6.4.29416 |
Første utgivelse |
2022-07-15 |
9.6.4.29421 |
|
2022-09-08 |
9.6.4.29432 |
|
2022-09-22 |
9.6.4.29438 |
|