1. Skriv inn e-postserverdata
Hvis du vil sende rapporter og meldinger via e-post til ansatte og kunder fra Handyman Office, må du oppgi påloggingsdetaljene for en e-postserver. Systemet fungerer selv om du ikke angir disse innstillingene.
System - Innstillinger - E-post
Du vil motta dataene fra e-postleverandøren din.
Vær oppmerksom på at e-postleverandøren din må tillate sending via SMTP via relé. Hvis nødvendig, deaktiver tofaktorautentisering.
E-post fra Handyman Mobile sendes via den lokalt installerte e-postklienten eller via SMTP-legitimasjonen som er angitt i Handyman Mobile. Dataene som er lagt inn i Handyman Office spiller derfor ingen rolle for Handyman Mobile.
2. Test sending av post
Send en rapport fra Handyman Office via e-post til deg selv for å bekrefte at innstillingene er riktige.
- Åpne ansattes skrivebord
- Velg en ansatt
- I menyen klikker du på kommandoen Tidsark for ansatte
Rapportforhåndsvisningen åpnes. - Klikk på knappen med e-postsymbolet
Dialogboksen for sending av e-post åpnes - Skriv inn e-postadressen din her
- Klikk på send
Problemer skyte:
- Hvis du sender resultater i en feilmelding: Kontroller e-postinnstillingene ovenfor
- Hvis det ikke kommer noen e-post: Send først en e-post til e-postadressen du angav ovenfor i SMTP-innstillingene. Når denne e-posten kommer, sjekk reléinnstillingene med e-postleverandøren din.