Opprettelsen av ulike ordrekategorier tillater klassifisering av ordrer og automatisering av individuelle prosesser, for eksempel:
- Distinksjon av ulike typer ordrer i henhold til forskjellige ordrekategorier
- Mulighet for å gjøre kundens signatur obligatorisk for individuelle ordrekategorier
- Mulighet for å bare kunne opprette ordre av en bestemt kategori i Handyman Mobile
- Mulighet for å definere standard sjekklister per ordrekategori, som automatisk legges til når ordren opprettes
- Mulighet for å definere kvalifikasjoner per ordrekategori, slik at bare kvalifiserte ressurser vises under planlegging
Du kan også bruke Handyman uten å opprette en ordrekategori.
De vanligste innstillingene for ordrekategorier er beskrevet nedenfor:
1. Opprette en ny kategori
Konfigurasjon - Kategori - Ordre Kategori: Ny
Øverst i dialogboksen kan du spesifisere:
- Kategori navn og nummer
- Definerer om kategorien er tilgjengelig når nye ordrer opprettes i Handyman Mobile
- Standard kategori for oppretting av nye ordrer
- Definerer om kunden må signere ordre i denne kategorien i Handyman Mobile
- Definerer hvor mange dager før den planlagte ordrestartdatoen ordren er tilgjengelig i Handyman Mobile. På denne måten kan teknikere bare se ordre for de neste 5 dagene i Handyman Mobile, for eksempel. Bruk en verdi på > 0.
I kategorien Standard sjekklister kan du angi hvilke sjekklister Handyman skal legge ved automatisk når du oppretter en ordre i denne kategorien. En ny ordre kan dermed automatisk motta alle nødvendige sjekklister som kreves for fullstendig dokumentasjon.