I Handyman-hovedmenyen finner du forskjellige områder, lister og innstillinger.
Kjørebok
Hvis du har en integrasjon med GSGroups flåtestyring, kan du trekke ut data fra de sporede reisene og tilordne dem til de tilsvarende ordrene.
Ordre
Her kommer du til ordrelisten, der alle jobbene som er tildelt teknikeren, finnes i den valgte sorteringen.
Mine oppgaver
Dette viser en oversikt over oppgavene dine.
Oppgaver brukes for eksempel hvis du skal utføre arbeid på en ordre til forskjellige tider, eller når det er viktig å følge opp alle deltakernes ulike oppgaver for å møte kundenes forventninger til arbeidet som utføres. Oppgaver kan defineres i Handyman Resource Planner eller i Handyman Mobile.
Oppgavene vil være synlige i kalenderen din, og kan utløse alarmer for å minne deg om kommende oppgaver som må utføres.
Fravær
Her kan du legge inn fravær som ferie eller sykdom, som deretter sendes til kontoret.
Hendelser
Avhengig av lisensiering, er forhånds konfigurerte hendelser oppført her som teknikeren kan utføre eller forkaste. Avhengig av konfigurasjonen utløser dette ytterligere automatiserte prosesser, for eksempel automatisk sending av en bestemt e-post.
Timeoversikt
Her kan teknikeren generere et timeoversikt med alle registrerte timer.
Materiell og lager
Her kan du finne materiell i de enkelte lagrene i firmaet, utføre lagertellingog opprette innkjøpsordrer
Tilbud
Her administrerer du tilbudene og tilbudsdokumentene dine. Du finner funksjoner for sending, godta og avvise tilbud.
Kunder
Her får du en oversikt over alle tilgjengelige kunder. Tilsvarende detaljert informasjon kan fås ved å trykke på den tilsvarende kunden. Avhengig av systemkonfigurasjonen kan nye ordrer, installasjonssteder eller objekter tilordnes kunden via hurtigmenyen.
Utstyr
I utstyrsmenyen finner du en liste over alt utstyr og installasjonssteder brukeren har tilgang til. Avhengig av valgt visning, vises alle oppføringer sortert etter utstyrsnummer eller i struktur basert på installasjonssteder, der et installasjonssted kan inneholde understeder og et utstyr kan inneholde underutstyr.
Avhengig av systemkonfigurasjonen, er følgende selvforklarende handlinger tilgjengelige via kontekstmenyen til objektet/installasjonsstedet:
Hvis du trykker på objektet/installasjonsplasseringen, kommer du til objekt/installasjonsplasseringsdetaljer, hvorfra du kan velge objekthistorikken eller redigere objektet.
Timere
Tidtakeren er en måte å foreskrive tider på ordren fra kategoriene reise, arbeid eller pause. Timeren fungerer som et stoppeklokke.
Det er også en tidsrapport her, som du kan bruke til å se tidene som er registrert av timeren. Den viste perioden kan velges ved hjelp av filtersymbolet. Standardverdien er satt til i dag
Innstillinger
Innstillingene som i utgangspunktet er relevante er beskrevet her