Anchor
Versjon 2.14.0
2.14.0 - 26.05.2023
Servicehistorikk-rapporter fra kontoret
Når du har tilgang til rapporter fra kontoret på Handyman Mobile vil alle historiske Servicerapporter, Ordreoversikter og Sjekkliste-rapporter vises som den gjør i Handyman Office.
På denne måten vil alle bilder og signaturer synlig for bruker i felt og vil gi mye bedre informasjon om hva som er gjort før på et anlegg.
Vis Kursfortegnelse-dokument fra kontoret
Samme situasjon her. Når rapporter fra kontoret er tilgjengelig, kan du laste ned Handyman Office versjonen av kursfortegnelsen.
Innstilling for å skjule info-panel i Tid/Annet registreringsbilde
En ny lokal innstilling lar deg skjule infopanelet for tidligere registreringer når nye timer og kostnader-registreringer opprettes.
Vis tur på kart i Kjøreboka
Når du ser på en tur fra kjøreboken, vises et kart med start- og stopp-posisjonene for turen. Du kan klikke på pinnene for å starte navigasjonen eller for å se Street View (bare iOS og Andrid).
Vis live-posisjonen til GSGroup Fleet-enheter i kartet
Hvis du har GSGroup Fleet-system, og ønsker å se live-posisjonen til dine enheter på mobilen, er dette nå mulig.
Grønne markører indikerer live-posisjonen til flåte-eiendelen. Den svarte markøren er den registrerte adressen for utstyret.
Aktiver flere ledige ordre i en operasjon
Denne funksjonaliteten er tilgjengelig når Handyman Office 9.8.1 utgis i juni 2023.
Forbedringer
- Forbedringer i scanning på iOS
- Måleverdi vises nå i serviceoppgavelisten
- Synlighet av kundekommentarer når du oppretter nye ordre. Dette feltet brukes i mange integrasjoner for å indikere om kunden er blokkert eller ikke skal brukes til å opprette nye ordre.
Infoikonet er klikkbart i listen over kunder:
I kundedetaljene er infoteksten nå tydelig synlig: - Hovedordrefeltet er nå redigerbart inntil første synkronisering for nye ordre
Andre endringer og forbedringer
I tillegg har vi også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å gjøre appen enda bedre.
Versjon 2.13.5
2.13.5 - 10.03.2023
Viktige rettelser
- Ved å trykke på hurtigområdet på planlagt materiell vil det nå automatisk bruke standardverdier for lager, grossist og inndelinger/kostnadsbærere dersom de mangler fra registreringen
Andre endringer og forbedringer
I tillegg har vi også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å gjøre appen enda bedre.
Versjon 2.13.3
2.13.3 - 20.02.2023
Ny funksjonalitet
- Personlig innstillig for å vise Hovedordre i ordrelisten (Feltet kan ha et annet navn i din Handyman)
- Søk etter for utstyr inkluderer nå feltene Plassert og Betjener
- Sending av bestillinger og henting av pakksedler fra grossist kan nå benytte SFTP servere
- Flere grossister går nå over til SFTP servere
Forbedringer
- Alle rapporter vises nå på hele skjermen hvis man benytter nettbrett eller Windows app (Ordreoversikt, sjekklister osv.)
- Timeføringsvarsel tar nå hensyn til helligdager og ført fravær
-
Forbedret lesbarhet på status info når man fører timer
- Flere forbedringer ved redigering av PDF-dokumenter
- Historikk for service-oppgaver og sjekklister bil nå vise tidligere verdier hvis data ikke var relevant ved tidligere besøk
- Ny måte for start/stopp er nå tatt i bruk for ordredatoer og MIne oppgaver
- Nye standarder er inkludert for bruk i samsvarserklæring
-
NEK 420:2010 og NEK 420A:2016
-
Viktige rettelser
- Inndelinger fra ordrekategorien kopieres nå riktig til tilbud
- Forbedret følsomhet ved scanning av stekkoder
- Ordrehistorikk for utstyr sorteres nå etter ferdig-dato
- Full støtte for regler for skjuling av lagersteder
- Støtte for desimaler i reiseavstand felt
- Manglende data i XML for Orderoversikt og sjekklisterapport (Når man har tilpasset rapport installert)
I tillegg har vi også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å gjøre appen enda bedre.
Versjon 2.12.6
2.12.6 - 17.11.2022
Denne versjonen løser problemer med QR-kode scanning.
Versjon 2.12.2
2.12.2 - 03.10.2022
Denne versjonen har rettelser i dato-velger og støtte for Contracting Works lisens.
Versjon 2.12.1
2.12.1 - 12.09.2022
Store forbedringer i måten å føre tid på
Vi har sammen med mange av våre kunder sett på hva vi kan gjøre for å bli enda bedre på hurtig og riktig føring av tid. Det har resultert i en rekke forbedringer og nye funksjoner i denne versjonen:
- Ny oversikt over siste ukes føringer slik at du lett kan se om du har fått med deg alt når du fører tid
- Færre klikk for å registrere tid
- Raskere måte å velge fra og til klokkeslett
- Antall for en hel dag angis med ett trykk
- All tilleggsinformasjon er i samme bilde slik at man slipper å gå inn og ut av under-bilder for å utføre en registrering
- Grupper med informasjon kan skjules og vises med ett klikk
- Grupper med informasjon kan skjules og vises med ett klikk
Få forslag til føring av tid basert på planlagt tid i dag fra ressursplanleggeren
- Når alt går etter planen er det raskt å føre riktig tid
- Det er enkelt å endre eller velge bare noe av forslaget
Kopier alle registreringer fra en tidligere dag på en ordre
- Veldig praktisk hvis man jobber på prosjekter som går over mange dager
Andre endringer og forbedringer
- Handyman support tilgjengelig i appen
- Har du egen innlogging kan du også se dine egne supportsaker
- Har du egen innlogging kan du også se dine egne supportsaker
- Egen tilkoblings-innstilling for Handyman Cloud
- Timeføringsvarsel tar nå hensyn til bevegelige helligdager og fridager som er registrert i Handyman Office
- Bedre layout når større tekst benyttes
- Når tid føres fra kjørebok, vil klokkeslettene kopieres til registreringen hvis det er krav om dette på lønnsarten
- QR-kode/NFC scanning
- Innstillinger: clientname (Multiklient frima-navn) og userid (ansatt-nummer) kan nå benyttes slik at det er mulig å dele ut URL til spesifikke klienter og personer for å komme i gang med Handyman
- Føring av tid ved å scanne en hurtigliste
- Se mere detaljer her
- Mulighet for å benytte ekstern PDF-applikasjon. (Under Innstillinger->Generelt)
Redigering av PDF er supportert som standard i appen, men noen avanserte PDF-skjemaer krever Adobe PDF-app for å fungere.
I tillegg har vi også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å gjøre appen enda bedre.
Versjon 2.11.0
2.11.0 - 25.05.2022
Ny funksjonalitet
- Ny visning av synkronisering. Det er lettere å se når man blir ferdig og hva som skjer underveis
- Støtte for ny funksjonalitet i Hendelses-modulen
- Ny type hendelse: Relativ til når ordre er planlagt ferdig.
- Gir mulighet for automatiske varsler når fristen for å bli ferdig nærmer seg
- Notat på hendelser. Angi ekstra informasjon knyttet til hendelsen
- Manuelle hendelser kan nå være avhengige av hverandre slik at man kan styre rekkefølgen på når hendelser/oppgaver skal kunne gjøres
- Hendelser kan nå brukes til å markere når en ordre er startet
- Ny type hendelse: Relativ til når ordre er planlagt ferdig.
- Kjørebok: Velg flere turer i listen og gjør de om til private turer med ett trykk
- Trykk på "P"-knappen når turene er valgt
- Trykk på "P"-knappen når turene er valgt
- Android: Handyman kan nå bruke Floor Plan Creator appen for å redigere avanserte tegninger av rom og innholdet der for å dokumentere hva som gjøres i et bygg.
- Floor Plan Creator appen er kun tilgjengelig på Android
- Floor Plan Creator appen er kun tilgjengelig på Android
- Registrering av materiell kan nå gjøres med QR-koder
- Se mer informasjon om hvordan du lager QR-kodene her
Forbedringer
- Nytt ikon for ordbok
Vi har også denne gangen løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.
Versjon 2.10.5
2.10.5 - 30.03.2022
Forbedringer
- Regler for å skjule priser i henhold til innstillinger i Office håndteres nå riktig
Versjon 2.10.3
2.10.3 - 25.03.2022
Forbedringer
- Rapporter fra Handyman Office: Samsvarserklæring er ikke tilgjengelig. Det samme gjelder alle rapporter om interne ordrer.
- NFC skrive-forbedringer på iOS.
Versjon 2.10.0
2.10.0 - 08.02.2022
Ny funksjonalitet
- PDF-dokumenter vises nå inne i appen, og det er mulig å redigere og kommentere i dokumentet.
- Rapporter fra Handyman Office kan nå vises og sendes til kunden direkte fra mobil. Nytt valg i bestillingsmenyen. (Krever Office 9.6.3).
- Støtte for å skrive til NFC-brikker i iOS-versjonen. «Miface 1k Classic» -bruker støttes ikke ennå.
- Når en sjekkliste avsluttes, kan synkroniseringen starte umiddelbart. (Krever Office 9.6.2)
- Støtte for nye innstillinger i Handyman Office for å skjule pris fra noen grossister. (Krever Office og 9.6.2)
- Støtte for nye innstillinger i Handyman Office for å skjule lagringssteder som ikke lenger er i bruk. (Krever Office 9.6.2)
Forbedringer
- Bilde-redigering støtter nå flere linjetyper
- Støtte for nye innstillinger i Handyman Office for optimalisert synkroniseringshastighet. (Krever Office 9.6.3)
Vi har også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.
Versjon 2.9.1
2.9.1 - 15.11.2021
Ny funksjonalitet
- Bestilling av varer fra en grossist kan nå knyttes til avdelingens hovedlager (Krever kontor 9.6)
- Hurtigvisning kan nå brukes til å vise alle slags dokumenter på iOS
- Støtte for systeminnstillinger for skriftstørrelse (iOS og Android)
- Det er nå mulig å spesifisere en sekundær kunde når du oppretter en ordre (Krever Office 9.6)
Ny funksjonalitet
- Registreringer med 0 i antall kan nå slettes etter synkronisering.
- Ny standard NEK 400:2022 tilgjengelig ved utfylling av samsvarserklæring
Vi har også rettet diverse problemer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.
Versjon 2.8.3
2.8.3.0 - 02.09.2021
Ny funksjonalitet
- Ny kalendervisning i Mine oppgaver
- Personlige avtaler skal ikke lenger opprettes i den eksterne kalenderen.
- Gjentatte avtaler støttes i en senere versjon.
- Velg mellom liste- eller kalendervisning ved å klikke på fanene.
- Alle ordreuttalelser og personlige avtaler vises i den nye kalenderen. Fravær som registreres vises også.
- Du kan endre tidsplanen din ved å dra og slippe oppgaver i kalenderen. Nye oppgaver kan legges til.
- Kalenderen har flere visninger valgt fra sidemenyen: Dag, Uke, måned og tidslinje.
- Du kan se alle andre kalendere du har tilgang til på enheten din i kalenderen, slik at du får full oversikt i appen.
- Personlige avtaler opprettes og redigeres nå direkte i appen.
- Den eksterne Handyman-kalenderen oppdateres kontinuerlig slik at telefonvarslene fungerer som før.
- Kommandoer i QR-koder og NFC-koder.
- Kostnadsbærere/divisjoner kan spesifiseres i kommandoen for registrering av tid.
- Mer informasjon om dette finner du her
Forbedringer
- URL i prisliste/materiale vises i materialinfo. Klikk på lenken for å gå til siden.
- Opprett ny ordre: Reparasjonsordre er standardalternativet hvis utstyr er valgt.
- Forbedringer av Android 11 dokumenthåndtering.
- Støtter nye regler for håndtering av planlagt materiale i Handyman Office 9.5.2
- Støtter nye alternativer for håndtering av standard sjekklister etter ordrekategori og utstyr i Handyman Office 9.5.2
Vi har også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.
Versjon 2.7.3
2.7.3.0 - 14.07.2021
Viktige feilrettinger
- Fikset en feil som forårsaket overføring av data til det finansielle systemet igjen
Versjon 2.7.1
2.7.1.0 - 16.06.2021 (2.7.100.21)
Ny funksjonalitet
- Service Module - Noen funksjoner krever Office-versjon 9.5.1
- Å fullføre serviceoppgaver har nå samme grensesnitt som sjekklister. Instruksjoner og knappene Forrige/Neste finner du i detaljskjermen.
- Alle datatyper som finnes i sjekklister kan nå brukes i tjenesteskjemaer (9.5.1).
- Merknader kan legges ut på utstyr. Merk historikk er alltid tilgjengelig når du utfører service (9.5.1).
- Manuell sortering av ordre på serviceskjemaer i Handyman Office som brukes når du utfører service og i servicerapporten. (9.5.1).
- Reparasjonsordre: Kundens feil beskrivelse er ikke lenger nødvendig.
forbedringer
- Tilbudsrapporten viser nå fastpristilbud riktig.
- Nummerformatering i rapporter er forbedret.
- Forbedringer av engrostjenester.
Vi har også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.
Versjon 2.6.2
2.6.2.0 - 06.04.2021 (2.6.100.33)
Ny funksjonalitet
- Skanner QR-koder og NFC-koder
- Handyman kan nå styres fra utsiden ved hjelp av kommandoer i QR-koder og NFC-brikker.
- Dette kan brukes til å søke etter utstyr eller bestillinger. I tillegg kan man angi synkroniseringsadresse og registrere timer raskt via QR-koder.
- Mer informasjon er tilgjengelig her
- Automatisk skanning av NFC-brikker uten at appen er aktiv for iPhone Xs og nyere
- Endring av utstyr på reparasjon og installasjonsordre
- Det er nå mulig å legge til og fjerne utstyr fra slike ordrer.
- Når nye bestillinger opprettes, kan du også legge til mer utstyr i samme rekkefølge
- Handyman Office versjon 9.4.3 er nødvendig for å bruke denne funksjonen
forbedringer
- Liste over utstyr
- Du kan nå velge hva du vil se i listen på samme måte som i bestillingslisten. Klikk på Side-menyen for å konfigurere innholdet.
- Appen husker innstillingene dine for hvert sted listen vises, slik at du kan se hva som er viktig, avhengig av hvor du er i appen.
- Søk i bestillingslisten
- Søk etter utstyr finner nå også bestillinger der utstyret er ett av flere utstyr på bestillingen.
- Ny seksjon for å vise eller søke i alle bestillinger
- Ordreoversikt eller sjekkliste rapport er nå tilgjengelig fra signaturskjermen når du eller kunden signerer.
Vi har også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.
Versjon 2.5.5
2.5.5.0 - 10.02.2021 (2.5.100.17)
Viktige feilrettinger
- Faste begrensningskrav i timevarsel
Versjon 2.5.3
2.5.3.0 - 02.02.2021 (2.5.100.16)
Viktige feilrettinger
- Bedre ytelse for hendelseshåndtering
- Korrigering av synlighet av ikoner for Android 11-brukere på enkelte telefontyper
Versjon 2.5.0
2.5.0.0 - 16.12.2020 (2.5.100.8)
Endret funksjonalitet
- Søk i utstyrsliste - Behandler mellomrom som OG kriterier som i andre listesøk
- Det er nå ikke tillatt å slette planlagt materiale på en bestilling
- Samsvarserklæring dialog: Ingen standardverdier fylles ut automatisk og endret valideringsregel
Forbedringer
- Beregning av timeprognoser er forbedret og er basert på en ny teknisk løsning
- Økt innrykk til undermenyer i hovedmenyen. Gjør det lettere å se undermenyer
- Video- og lyddokumenter håndteres riktig i visningsmodus
- Fildeling med Excel/Word er forbedret på alle plattformer
- Geotagging bevares når du redigerer eller legger til bilder
- Ytelsesforbedringer i førerkort og materialhåndtering
- iPhone: Bakgrunnsfargen øverst og nederst er nå riktig på iPhone X og nyere
Vi har også gjort flere rettelser og forbedringer i dokumenthåndtering, NFC, sjekklister og mer rapportert av våre brukere for bedre stabilitet og ytelse.
Versjon 2.4.3
2.4.3.0 - 21.10.2020 (2.4.100.20)
Feilrettinger
- Bilder på tjenesteskjemaet kan overskrives når flere bilder ble lagt til på samme tjenesteskjema
- Hurtigliste-knappen var ikke synlig etter forrige oppdatering
Versjon 2.4.2
2.4.2.0 - 24.09.2020 (2.4.100.17)
Ny funksjonalitet
- Flytt materialer og timer mellom bestillinger
- Flytt alle poster som ikke er synkronisert eller med én oppføring. Hvis registreringen allerede er synkronisert, opprettes en motoppføring automatisk.
- Raskere sjekkliste fullføring
- Det raske området til venstre gjelder nå for alle typer spørsmål. Etter at svaret er fylt, vises neste punkt automatisk
- Ny layout i listen viser svartype og verdi for alle punkter
- Instruksjoner vises direkte i detaljbildet for punktet
- Oppdatert timeoversikt - Sum per lønnstype vises endelig i rapporten
- Oppdatert ordreoversikt - Nytt utvalg i innstillinger for summeringstimer og materiale på samme varenummer/lønnstype
Feilrettinger
- Skanning av strekkoden i materiallisten på bestilling vil nå redigere den eksisterende registreringen eller opprette en ny automatisk.
Vi har også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.
Versjon 2.3.4
2.3.4.0 - 16.07.2020 (2.3.100.24)
Ny funksjonalitet
- Oppdatert design av datovelgeren gjør det raskere å angi dato og klokkeslett
- Automatisk tidsberegning gjelder også lønnstyper for ekstra tid
- Brukernes nåværende plassering vises på kartet
- Nye bilderedigeringsfunksjoner
Forbedringer
- Hastighetsforbedringer ved å legge til eller redigere bilder
- Bestillingslisten oppdateres raskere
- Divisjoner/kostnadsbærere huskes nå mellom registreringer på samme ordre
- Regissert lagring av kursoppføringer før synkronisering Løste problemer med delvis mottak av bestillinger
- Løste problemer med å koble til førerkort via 4G med noen teleoperatører
Vi har også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.
Versjon 2.2.1
2.2.1.0 - 20.05.2020 (2.2.200.1)
Forbedringer
- Rettet feil der materiale ikke kunne registreres når det ikke var noen lagringssteder tilgjengelig
Versjon 2.2
2.2.0.0 - 05.05.2020 (2.2.100.2)
Ny funksjonalitet
- Rabatt i prosent kan spesifiseres per rad for registrering av materiale og timer og kostnader
- Informasjon om innholdet i «lukkede» varepakker kan nå vises (krever Handyman Office 9.4 eller nyere)
- Mer detaljerte rettigheter for redigeringsutstyr støttes (Krever Handyman Office 9.4 eller nyere)
Forbedringer
- Forbedret håndtering av varepriser og lokale lageroppdateringer
- Søk etter elementer fra grupper støtter nå elementer på alle nivåer i gruppestrukturen
- Kursliste: Endret oppføring av forsyningskabel fra nummer til nummer og bokstaver
Vi har også løst forskjellige problemer rapportert av brukerne våre for å få bedre stabilitet og ytelse.
Versjon 2.1.1
2.1.1.0 - 06.04.2020 (2.1.100.30)
Feilrettinger
- Strekkodeskanning fungerte ikke i lister og materialsøk
- Det var ikke mulig å legge til nye elementer i underavdelingslister (Kostnadsbærere) og poeng)
Versjon 2.1
2.1.0.0 - 17.03.2020 (2.1.100.22)
Ny funksjonalitet
- Ny app ikon layout
- Litt forbedret lanseringshastighet for apper
- Støtte for lageroppdateringer basert på planlagte materialer. (Handyman Office 9.2.2 eller senere kreves)
Feilrettinger
- Satsen tilbakestilles når lønnstypen endres ved registrering av timer
- Korrigert håndtering av desimalseparatorer når du skriver inn tall
- Tilbud kan nå opprettes fra bestillingsmenyen
- Kurslisten er oppdatert i samsvar med NELFO-standarden. Tverrsnitt tillater nå tekst i skjemaet 2x3x240, 3x240 eller 4G240
- Korrigert visning av emneliste etter at ny emneliste ble lagt
- Forbedret feilmelding for tilkoblingsproblemer i loggboken
- Rettet feil når du slår sammen loggbok turer
- Søkeresultatene tilbakestilles når søkepanelet lukkes
- Fjernet muligheten til å gå inn i tall på lønn type registrering
- Korrigert berging av timer for inneværende uke
- Fikset feil ved lagring av 0 i antall under lagertelling
- Liste over bestillinger oppdateres etter at bestillingen er sendt
- Korrigerte feil ved sending av ordre via e-post eller telefon
- Fikset forskjellige stopp i appen
Versjon 2.0
2.0.0.0 - 17.02.2020 (2.0.100.11)
Ny funksjonalitet
- Lagt til støtte for den nye Handyman Office ressursplanleggeren. Krever Handyman Office 9.2.1 eller høyere
- Lagt til rettighetsadministrasjon på brukernivå for å endre ordrekategori. Krever Handyman Kontor 9.2.1 eller høyere
- Støtte for ny URL-dokumenttype. Krever Handyman Office 9.2.2 eller høyere
- Lagt timeout innstillingen «minutter» i timene & kostnad tid plukker
Feilrettinger
- Lagt manglende oversettelser
- Korrigert bruk av desimalskilletegn for priser i materiallisten
- Faste tekster som ble kuttet i materiallistebeskrivelsen for UWP
- Endret godta-knappen i bestillinger til en flytende knapp
- Fjernet en merkelig feilmelding når du sletter et leveringsnotat mislyktes
- Korrigert sletting av filer neste gang en bruker henter en leveringsnotat fra den samme FTP-serveren der en tidligere sletting mislyktes
- Fikset visning av kunder ved å søke og lagt til en ny kunde fra Office
- Fast justering av beløp i bestillingslisten
- Flyttet beregningsknappen på den første siden når tid oppføring er nødvendig på betalingskode
- Fast stille krasj når du oppdaterer kalenderhendelser
- Mindre ytelsesforbedring ved oppstart av programmet. Opprydding av midlertidig personale gjøres ikke ved oppstart av programmet, men etter hver synkronisering
- Forbedret synlighet av reise- og pause-ikoner i
- Vis BackOfficeID i stedet for HandyManID for sist brukte ordre på skjermen «Kjente ordrenummer».
- Fikset feil validering i «Fravær» -skjermen
- Oppdaterer informasjon i skjermoverskriften til datovelgeren når brukeren endrer verdivelgeren
- Fast grupperingsavvik for å legge til/fjerne/erstatte materiale
- Fikset visning av feil felt for Lonnsart.IdbakSystem, i TMS Time Report
- Fikset visningen av riktig skjerm etter å ha fullført bestillingen
- Fast manglende kostnadselement Nummervisning i timer & amp; kostnadsliste for tilbud
- Fikset den manglende oppdateringen av TimerEvent-tabellen når synkronisering av en ny ordre opprettet på mobilen
- Fast «Tomt minne» unntak når du laster opp mobil database
- Regissert bruk av eksternt bestillingsnummer Service. (Ekstern webtjeneste for å laste ned bestillingsnummer)
- Fikset de manglende tegnene i timesammendragsrapporten når kostnadselementnumrene inneholder ikke-numeriske verdier
- Fikset feil antall i Office når materiale mottatt for en bestilling
- Fast feil pris for enhetsbeløp i tilbud. Prisen var 0