Ansattoversikten i Handyman Office viser alle brukere, fordelt i avdelinger, og hvilken type lisens de har tildelt.
Denne modulen er ikke ment for å administrere lisenser, så det er ikke mulig tildele eller fjerne lisenser.
Kolonnedefinisjoner
Ansattlisten kan tilpasses til å vise den informasjonen brukerne trenger for å holde oversikt og sortere de ansatte.

Kolonnene med symboler viser hvilken typen lisens og rolle den ansatte har, og hvorvidt de er medlem av en faggruppe eller lønnsartgruppe.
Handyman Office lisens |
![]() ![]() |
Handyman Mobile lisens |
![]() ![]() |
Handyman Mobile Timer & Kostnader lisens |
![]() ![]() |
Handyman Mobile Windows |
![]() ![]() |
Systemadministrator |
![]() ![]() |
Saksbehandler |
![]() ![]() |
Saksbehandler for avdeling |
|
Lagerstyring |
![]() |
Faggruppe |
![]() |
Lønnsartgruppe |
![]() |
Kolonnen merket ‘Synkronisert’ viser tidspunktet for siste synkronisering fra en ansatt med Handyman Mobile-lisens.
Kolonnen med IP-adresse viser adressen til serveren Handyman Mobile-brukeren synkroniserer mot.
Mobil enhet-kolonnen viser både informasjon om den mobile enheten og hvilken versjon av Handyman Mobile som er installert.
For kunder med flere avdelinger er det enklere å holde oversikt over hvor brukere hører til ved å sortere etter kolonnen ‘Avdeling’.
Ansatt
Denne menyen er dynamisk, og vil endres basert på brukeren som er markert i listen.
-
Deaktivering av mobillisens vil nulle ut feltet for mobil enhet og tidspunktet for siste synkronisering.
En deaktivert bruker vil få alle data på enheten sin erstattet ved neste synkronisering. -
Handyman Office brukere kan endre sitt eget passord.
For å endre passord for andre brukere må man være Systemadministrator, identifisert med nøkkelsymbolet. -
Det er mulig å sende meldinger til ansatte enten på e-post eller direkte via Handyman Mobile på neste synkronisering. Denne funksjonen kan per i dag ikke sende SMS.
-
Ved å trykke på knappen ‘Vis rettigheter’ er det mulig å se hvilke grupper brukeren er medlem av og hvilke lønnsarter, sjekklister, og lager de har tilgang til.
-
Brukere kan merkes som favoritt for å gjøre det enklere å finne enkelte brukere innad i en avdeling
Rapporter
Timeliste for ansatt er en rapport som viser en oversikt for ordre den ansatte har jobbet på og hvilke lønnsarter de har brukt.
I filteret for rapporten er det mulig å velge hvilke datoer og registreringer som skal vises i rapporten.
Når filteret endres må rapporten oppdateres for at endringene skal bli synlige. Oppdatering gjøres ved å trykke på de blå pilene.

Kjørebok-rapporten viser detaljer for kjøreturer som den ansatte har registrert i ordrene sine.
På lik linje med timelisten må visningen oppdateres når filteret endres.
Eksporter
Eksportfunksjonen er for kunder som bruker eksterne lønningssystemer som ikke er direkte integrert i Handyman Office.
Det finnes to standardiserte formater for eksportering av timelister, men andre formater kan settes opp i samarbeid med en konsulent.
Justeringsmulighetene er ikke avanserte. Det er mulig å sette datospenn, format, og velge hvilke ansatte sine timelister som skal inkluderes.
Ansatte som ikke har ført timer i den valgte perioden vil ikke dukke opp i listen over ansatte i eksportvinduet.

FleetSystem
Kunder som bruker Fleet System vil ha tilgang til å se hvor bilene med GPS-brikker befinner seg på et kart og se historikken for kjøreturene.