I fakturamodulen finner du oppgaver relatert til fakturering og betaling.
Handyman Invoice er et frittstående system som ikke krever integrasjon med et regnskapssystem. Det er primært designet for små bedrifter med relativt enkle faktureringsprosedyrer og krav. Hvis faktureringsprosedyrene og tilhørende krav i selskapet ditt er mer komplekse, kan selskapet ditt måtte bruke faktureringsmodulen i ett av regnskapssystemene som er integrert med Handyman.
Følgende er viktig når du begynner å bruke Handyman Invoice:
-
En eller flere varelistene fra en leverandør bør importeres eller legges inn manuelt. I tillegg må rabattmatrisen leses inn og påslag må defineres for varegrupper, varenummer eller varenummerområder for enkelte materiellvarer.
-
Kostnadselementer må defineres riktig.
-
Den korrekte definisjonen av kunderabattsatser må spesifiseres (hvis aktuelt). Med mindre det er spesialrabatt for en kunde, gjelder de vanlige premiene for materialer, og likeledes gjelder timeprisene definert for lønnsartene for faktureringen.
Her kan du administrere:
-
Fakturering
-
Betalinger
-
Påminnelser om betaling
-
Kreditering av kundene dine
-
Eksportere data til regnskapssystemer
Konfiguration av Faktura-modulen gjøres under Konfiguration -> Firma -> Faktura