I Fakturamodulen finner du oppgaver knyttet til fakturering og betaling.
Handyman Invoice er et frittstående system som ikke krever integrering med et regnskapssystem. Den er primært designet for små bedrifter med relativt enkle faktureringsprosedyrer og - krav. Hvis faktureringsprosedyrene og relaterte krav i bedriften din er mer komplekse, kan det være at bedriften din skal bruke faktureringsmodulen i et av de finansielle systemene som er integrert i Handyman.
Følgende er viktige når du begynner å bruke Handyman Invoice:

-
Én eller flere varelister fra en leverandør må importeres eller angis manuelt. I tillegg må rabattmatrisen leses inn og påslag må defineres for varegrupper, varenumre eller intervaller av varenumre for individuelle materialartikler.
-
Kostnadselementer må defineres riktig.
-
Riktig definisjon av kundens diskonteringsrenter må angis (hvis noen). Med mindre det er en spesiell rabatt for en kunde, gjelder de vanlige premiene for materialer, og på samme måte gjelder timeprisene som er definert for kostnadselementene faktureringen.
Her kan du administrere:
-
Fakturering
-
Betalinger
-
Påminnelser om betaling
-
Kreditering av kundene dine
-
Eksportere data til regnskapssystemer
Konfiguration av Faktura-modulen gjøres under Konfiguration -> Firma -> Faktura