Introduksjon
For å velge og eksportere serviceordretyper, følg standardprosedyren beskrevet i oversiktsartikkelen om eksportering av basisdata. Serviceordretyper er kun relevante hvis serviceordre brukes i BC.
Relevans for Handyman
- Serviceordretyper importeres til Handyman som ordrekategorier for Handyman Office.
Konfigurasjon i Business Central
Utvidelsen lar deg konfigurere følgende elementer fra listen over serviceordretyper:
- Legg til manglende serviceelementlinjer til serviceordre: Hvis aktivert, vil serviceelementer/utstyr lagt til en ordre i Handyman bli lagt til i ordren i BC. Hvis denne innstillingen er deaktivert og utstyr legges til i en ordre i Handyman, og hvis materiell eller timer og kostnader legges til i Handyman til ordren som refererer til dette utstyret, vil oppdateringsordren i BC resultere i en feil: "Serviceelementlinjen refererer til et serviceelement som ikke har en tilsvarende serviceelementlinje."
- Handyman ordretype: Nedtrekksmenyen lar deg velge en av Handyman ordretypene.
- Kundesignatur er påkrevd: Aktiver dette hvis kunden skal signere for ordren i Handyman Mobile.
Videre konfigurasjon i Handyman Office
Ordrekategorier er et avgjørende element i Handyman konfigurasjon, da de gir et bredt spekter av alternativer. De lar deg konfigurere forskjellige scenarier for forskjellige ordrekategorier. Spesielt kan du definere hvilke sjekklister som automatisk skal legges til nye ordre basert på ordrekategorien. For mer informasjon, se artikkelen om ordrekategorier.
På samme måte kan den definerte Handyman ordretypen i BC brukes i Handyman til å automatisk tilordne sjekklister til ordre, sammen med utstyret/utstyrskategorien. For detaljer, se artikkelen som forklarer hvordan sjekklister legges til automatisk i ordre i Handyman.