Introduksjon til BC-utvidelsen
Hvis du er ny med Handyman-utvidelsen, kan du lese denne artikkelen for å få en god oversikt.
Forbered infrastrukturen din
- Registrer deg for Handyman Cloud og få dine tilgangsopplysninger.
- Hvis du ønsker å bruke utvidelsen for en lokal installasjon av Handyman og/eller BC, kontakt Handyman supportteam for installasjon.
- Installer utvidelsen og koble den til Handyman. Du finner instruksjoner i denne artikkelen.
- Installer Handyman Office. Instruksjoner finnes i denne artikkelen.
- Installer Handyman Mobile som beskrevet i denne artikkelen.
Grunnleggende oppsett av utvidelsen
- Konfigurer utvidelsen i henhold til prosjektets behov. Du finner instruksjoner i denne artikkelen.
- Eksporter basale data som beskrevet i den generelle artikkelen om eksport av basale data.
- Vi anbefaler å følge denne rekkefølgen for konfigurasjonen, som også er rekkefølgen på oppføringene i planleggingsmenyen i Handyman-gruppen i handlingsskjemaet. Du kan finne mer informasjon om hvordan du bruker/konfigurerer hver oppføring ved å klikke på lenkene:
- Selgere/Kjøpere
- Serviceordretyper
- Serviceelementer
- Kunder
- Leverandører
- Varer
- Steder
- Ressurser
- Arbeidstyper
- Type tjenesteordre - arbeidstype konfigurasjon
- Ikke alle data kan være nødvendige avhengig av dine behov.
Grunnleggende tjenesteprosess: Test og forbedre
- Start med den grunnleggende tjenesteprosessen definert i denne artikkelen.
- Etter hvert som du gjør fremgang, legg til tilleggsfunksjonalitet for å møte de spesifikke kravene til kunden din.
- Diskuter eventuelle spørsmål eller bekymringer med Handyman-konsulenten mens du går gjennom prosessen.
- Legg merke til eventuelle avvik mellom kundens krav og den nåværende løsningen for fremtidige forbedringer.
- I dette trinnet fokuserer du på den grunnleggende funksjonaliteten til utvidelsen, slik som:
- Eksport av ordre
- Import og oppdatering av ordre
Tilleggsfunksjonalitet: Legg til, test og forbedre
- Handyman og BC-utvidelsen tilbyr mange muligheter for å tilpasse løsningen til individuelle krav. Prosjektteamet bør bestemme hvilke områder som skal adresseres og detaljnivået.
- Vanligvis adresseres emner som følgende på dette stadiet:
- Sjekklister
- Serviceordretyper
- Arbeidstypekoder
- Serviceskjemaer
- Servicekontrakter
- Rapporter
Finjustering
- Iterer gjennom serviceprosessen og juster konfigurasjonen etter behov.
- På slutten av denne fasen bør alle åpne hull og spørsmål være løst, og prosessen bør være dokumentert.
- Lag et dedikert dokument for Handyman Office og Handyman Mobile som veileder brukere gjennom prosessen med skjermbilder og kommentarer for hvert trinn.
Opplæring
- Bruk prosessbeskrivelsen definert ovenfor.
- Vi anbefaler følgende oppsett for opplæring:
- 4 timer for Handyman Office
- 4 timer for Handyman Mobile
- Maksimalt 10 personer per opplæringsøkt
- Kontorbrukere bør delta i den mobile opplæringen.
- Kjør kontoropplæringen før den mobile opplæringen slik at kontorbrukerne kan opprette ordrene som de mobile brukerne trenger for sin opplæring.