Velkommen til Connect
Dette dokumentet er ment som en enkel brukermanual for å hjelpe deg med å komme i gang med Connect. Dokumentet supplerer produktets dokumentasjon og opplæring gitt av Handyman-konsulenter.
Formålet med dokumentet er å oppsummere de viktigste trinnene i grunnkonfigurasjonen og å anbefale en rekkefølge for de individuelle konfigurasjonene.
1. Hvilke ansatte bør ha administratorrettigheter i Connect
2. Hvilken informasjon ønsker du å dele med dine kunder
3. Opprettelse av brukerrettigheter i Connect
For å gjøre de nødvendige innstillingene i Handyman, trenger du en Handyman Office-bruker med systemansvarlige rettigheter.
Dokumentet inneholder ikke den tekniske delen av å etablere Connect til din Handyman.
Opprett Connect-administrator
Ansatte som er Connect-administratorer har full rett til å foreta alle innstillinger knyttet til Connect. Åpen for nye kunder, sett rettigheter på alle nivåer, opprett nye brukere, osv.
Minimum 1 ansatt må settes opp som en Connect-administrator.
Dette gjøres på følgende måte:
Opprett en GSGroup-brukerkonto
Velg ansatt som skal være Connect-administrator og velg Opprett GSGroup-brukerkonto.
Deretter vil ansatte automatisk motta 2 e-poster fra Handyman, en e-post der adressen må bekreftes og et passord må oppgis, og en e-post med lenken til Connect-innlogging.
Sett opp ansatte som Connect-administrator
Når brukerkontoen er opprettet, kan du sette denne ansatte som administrator på Connect:
Hvilken informasjon ønsker du å dele med dine kunder?
Før du aktiverer kundetilgang, bør du ha et forhold til hvilke data kundene vil se.
De fleste innstillingene gjøres i Handyman Office og noen i Connect.
Ordrebeskrivelser
Ordrebeskrivelser som er merket som interne vises ikke i Connect.
Dette er ikke en vanlig innstilling, men gjøres per registrering.
Rapporter
Rapporter som kundene skal kunne se, er spesifisert per avdeling. Alle rapporttyper kan vises, inkludert kundespesifikke. Innstillingen gjøres per avdeling per rapport, på / av .
Sjekklister
Fullførte sjekklister kan også vises i Connect. Dette gjøres først med en hovedinnstilling per avdeling, deretter en innstilling for hver sjekklistetype.
Innstilling per avdeling om sjekklister skal vises:
Innstilling per sjekklistetype om dette skal vises
Dokumenter
Ordredokumenter kan vises i Connect.
Innstillingen gjøres manuelt per dokument.
Oppretting av brukerrettigheter i Connect
Alle andre rettigheter settes opp i Connect.
Logg inn på Connect med Connect-administratorrollen for videre konfigurasjon.
Tillatelser (rettigheter) for en kundekontakt administreres via en profil.
Det kan opprettes mange profiler, men en kundekontakt må tilordnes 1 profil.
En profil inneholder en gruppe med rettigheter:
- Se og/eller legg til nye beskrivelser
- Vis og/eller legg til nye dokumenter
- Vis og/eller legg til nye kontakter for ordre
- Opprett arbeidsordre. Alle ordre opprettet i Connect vil være utkast til ordre som må fullføres i Handyman Office
- Opprett reparasjonsordre knyttet til utstyr i service-modulen. På samme måte som arbeidsordre, blir reparasjonsordre også utkast til ordre som må fullføres i Handyman Office
- Tilgang til å se tilbud (Fra Handyman tilbudsmodul)
- Tilgang til å se fakturaer
- Tilgang til å legge inn hovedordre, rekvisisjon, kundereferanse ved opprettelse av nye ordre
- Tilgang til å spesifisere ønsket dato for ordren.
Tilgang til å opprette tilgang for andre brukere i samme selskap
Aktivering av ny kunde tilgang
Dette gjøres i følgende rekkefølge:
- Aktiver selskapet
- Aktiver første kundekontakt.
Kundekontakten vil få 2 e-poster, som tilsvarer Handyman Connect-administratoren.
- Velg profilen som kundekontakten skal ha.
Hvis denne kundekontakten har rettigheter til å legge til andre personer, kan kundekontakten administrere andre personers tilgang i sitt eget selskap.
- Velg utstyr som personen vil se. Dette gjelder for de som har en Handyman service-modul.
Kunde kontakten kan deretter logge inn på Connect med tilgang til selskapet og utstyret som personen ble tildelt.
Aktivering av selskapet
Dette gjøres som følger:
Legg til kundekontakter
Når du har aktivert selskapet, kan du opprette din første kundekontakt.
Når personen er opprettet, velg profilen kundekontakten skal ha.
Hvis denne kundekontakten har rettigheter til å opprette nye brukere selv, kan kundekontakten bare gi nye brukere de samme eller færre rettigheter enn han selv har.
Kunde kontakten sin tilgang til selskaper og utstyr
En kundekontakt kan få tilgang til flere selskaper hvis dette er ønskelig.
Dette kan være relevant hvis personen skal håndtere bestillinger for flere selskaper, for eksempel en eiendomsforvalter.
I eksempelet nedenfor har kundekontakt Per Pettersen fått tilgang til 2 selskaper i tillegg til selskapet han tilhører, Unionen:
Når tilgang til selskapet er bestemt, kan tilgang til utstyr bli gitt (krever Handyman Service-modulen)
Fra samme side som ovenfor, velg Utstyr.
Listen er en samlet liste over alt utstyr som tilhører selskapene som kundekontakten er tilordnet. Tilgang kan settes individuelt på hver enhet.