Trinn involvert
Prosessen med å oppdatere ordre i Business Central med informasjon fra Handyman involverer fem steg:
- Eksport fra Handyman:
- Dette trinnet utføres vanligvis automatisk etter synkronisering av en mobil enhet.
- Alternativt kan det gjøres manuelt fra Handyman Office.
- Hvis enkel integrasjon brukes, se denne artikkelen for mer informasjon.
- Importer til Business Central:
- Dette trinnet importerer dataene levert av Handyman til mellomtabeller i Business Central.
- For manuell utførelse, bruk kommandoen i båndet.
- Opprett ny Service / Serviceordrer:
- Hvis ordren ble opprettet i Handyman, må en ny ordre først opprettes i Business Central.
- Kunden brukt i Handyman-ordren må eksistere i Business Central.
- For manuell utførelse, bruk kommandoen i båndet.
- Oppdater ordre:
- Dette trinnet oppdaterer Business Central-ordren med de importerte dataene fra mellomtabellene.
- Følgende informasjon brukes:
- Handyman timer og kostnadsoppføringer - importert som ressursforbruk i Business Central ordrelinjer.
- Handyman materiellregistreringer - importert som varelinjer i Business Central ordrelinjen.
- Handyman ordrestatus.
- For manuell utførelse, bruk kommandoen i båndet.
- Re-eksport:
- Re-eksport betyr å rapportere den vellykkede oppdateringen tilbake til Handyman og fjerne postene fra de mellomliggende tabellene i Business Central.
- For manuell utførelse, bruk kommandoen i båndet.
- Hvis Handyman-ordren var i status "fullført," vil statusen endres til "historisk."
- Denne handlingen kan startes manuelt via en kommando i båndet på denne siden eller automatisk hvis konfigurert på siden "Grunnleggende data og innstillinger".
Handlinger er tilgjengelige i båndet på innkommende ordreliste og innkommende ordre-kort. Handlinger på innkommende ordreliste gjelder for gjeldende filtrerte sett med ordre.
Automatisering
- Alle de ovennevnte trinnene kan automatiseres.
- Konfigurer først ønsket automatiseringsnivå på siden "Grunnleggende data og innstillinger".
- Sørg deretter for at Job Queue i Business Central er riktig satt opp for å kjøre denne automatiseringen.
- Sørg for at Business Central-lisensen din samsvarer med det valgte nivået av automatisering.