Den første fanen inneholder informasjon om klientene på serveren og lisensene knyttet til dem.
Når du velger en klient fra listen, vil delen nedenfor vise brukerne i den klienten, og hvilke lisenser og roller de har.
På venstre side er det en kontekstmeny for hva du kan gjøre med den valgte klienten.
Ved å klikke på 'Ny' knappen, åpnes et nytt vindu for å opprette en ny klient på serveren. Hvis det ikke er mer plass i Multi-Client lisensen, vil denne knappen være inaktiv.
Det maksimale antallet klienter vises nederst i menyen.
I dette vinduet vil du ha muligheten til å opprette en ny klient, importere en klient fra en database på SQL-serveren, eller sette opp en ny Multi-Client.
Ved å klikke på "Rediger"-knappen åpnes innstillingene for den valgte klienten.
Se denne artikkelen for mer informasjon.
Klikker 'Slett'-knappen vil vise en bekreftelsesboks for å fjerne den valgte klienten.
Ved å klikke på 'Klientlisens'-knappen åpner du vinduet for aktivering av en ny lisens for den valgte klienten.
Nye lisensnøkler leveres av GSGroup på forespørsel fra kunder og sendes på e-post.
Nederst i dette vinduet er et alternativ for offline aktivering som krever en XML-lisensnøkkel som kan leveres av GSGroup.
Ved å klikke på 'MultiClient License'-knappen åpnes det samme vinduet som 'Klientlisens'-knappen, men den vil aktivere en separat type lisens som trengs for å kjøre mer enn én klient fra samme applikasjonsserver.
Ved å klikke på 'Sikkerhetskopiering'-knappen åpnes et vindu som lar deg velge hvor sikkerhetskopien skal lagres.
Hvis en standard backup-mappe er satt opp, vil denne allerede være valgt.
Filnavnet vil inkludere datoen og klokkeslettet da sikkerhetskopieringen ble startet, samt databasenavnet.
Ved å klikke på 'Endre administratorpassord'-knappen åpnes et vindu der du må skrive inn det gamle passordet og det nye.
Dette passordet brukes kun til å logge på klienten når det ikke er noen brukere å logge på med.
Ved å klikke på 'Re-eksporter ordredata' knappen, åpnes et vindu med innstillinger for tvungen eksport av tidligere eksporterte ordre og oppføringer. Merk at dette er en backup-løsning og kan føre til problemer med duplikatdata i ERP-systemet du er integrert med.
Denne funksjonen er låst og kan bare nås av GSGroup-ansatte.
- Det finnes tre alternativer for eksport tilgjengelig.
valgte ordrer som tillater deg å angi Handyman-nummer av ordren du vil eksportere og velge til enten å eksportere alle oppføringer eller kun de som er registrert etter siste eksport. - Eksporterer alle ordrer som vil sende hver oppføring for hver ordre i databasen.
- Eksporterer alle ordre oppføringer gjort etter en bestemt dato og klokkeslett.
Ved å klikke på knappen 'Importer utstyr/nettsteder' aktiveres den angitte funksjonen for import av XML-filer til Handyman manuelt.
Ansatte
Ved å klikke på 'Rediger'-knappen under 'Ansatt' vises detaljer om brukerens lisenser og roller.
Under 'Personlig informasjon' er det mulig å angi brukernavn, bruker-ID (kreves for å logge inn på Handyman Office), kontaktinformasjon og passord (kreves for brukere med flere mobile enheter).
Under 'Lisens' og 'Rolle' kan du angi hvilken type bruker dette er og hvilke tillatelser de har i Handyman Office, hvis noen.
Enhetslisten viser hvilke typer enheter brukeren har blitt synkronisert til og hvilken versjon av Handyman Mobile som ble installert på enheten.
'Deaktiver'-knappen vil fjerne tilkoblingen til brukeren og tvinge frem en fullstendig synkronisering neste gang denne brukeren synkroniserer en mobilenhet eller PC-versjon av Handyman Mobile.
'Oversikt'-delen viser hva brukeren har tilgang til.
Tilordning av nye grupper eller maler krever tilgang til Handyman Offices konfigurasjonsmeny.