Dersom du har en lisens for hendelsesmodulen, vil du få mulighet til å bruke hendelser på ordre.
Dette kan være hendelser som utløser sending av meldinger til kunder eller arbeidere via e-post eller SMS. Utløseren kan være ordres opprettelse, tidligere hendelse, ordrestart, ordre fullføring, manuell eller spesifikk dato/klokkeslett.
Hendelser kan automatisk legges til i ordrer via ordrekategori konfigurasjonen.
Det er mulig å legge til hendelser på en ordre fra en mal eller som manuelt opprettede hendelser.
Legg til fra mal
For å legge til fra mal må du først opprette hendelsesmaler i konfigurasjon > Mal > Event > Legg til
Når du velger legg til fra mal får du en liste over tilgjengelige maler
Når en mal er lagt til - hendelsene vil bli vist på ordren
Legg til
Hvis du vil legge til hendelser manuelt, kan du velge legg til fra venstremenyen og fylle ut betingelsene som Aktivitetsinnstillinger (når meldingen er tillatt å sende), og hva gjøres dersom fristen faller utenfor aktivitetstiden.
For manuell ordre har du 3 valg for type:
- Manuell
- Spesifikk dag/tid
- Ved fullføring av ordre
For å legge til meldingen som skal sendes og velge mottakere, må du velge rediger eller dobbeltklikke på den merkede linjen
Velg mottakere og skriv meldingen
I nedtrekksmenyen har du noen alternativer som du kan bruke for å få riktig ordrenummer, kundenavn, datoer osv. i meldingen.
Når den manuelle hendelsen er lagret, finner du den på ordren
Når hendelsene er ferdige, vil du se ikonet for Ferdig. Hvis en hendelse i listen er forsinket, får du opp advarselsikonet.
Slett
Manuelle hendelser kan slettes ved å velge slett i venstremenyen
Stopp alle hendelser
Stopp alle hendelser vil stoppe alle på ordren
Ytterligere informasjon
Ytterligere informasjon vil tillate deg å skrive en melding som vises til høyre på hendelseslinjen